19 Şubat 2019 Salı

Kalpten Sabıkalı Kitap Yorumu




“İstanbul soğuk ve rüzgarlı bir gecede ardında pelerini uçuşan bir Lord kadar gururlu; tüm hüznüyle şarabını yudumlayan bir kadın kadar da zarifti. Aynı zamanda hem Avrupa hem Anadolu’ydu. Hem ince belli bardakta tavşankanı çay, hem yanında lokumuyla Türk kahvesi… İstanbul tarih, hikaye, efsane ve daha nicesiydi. İçinde yaşattığı insanlar onun eteğinde sürükleyen toz zerreleriydi. Kimi zaman bir girdap, kimi zaman sessiz bir fırtına… Bazen genç bir kızın yazmasında oya, bazen delikanlının salladığı tespih. Dün, bugün, yarın, İstanbul koskoca maziydi insanı küle döndüren. Ve nihayet İstanbul bir zehirdi. En tehlikeli sokak, en zor sınav, sonu olmayan bir oyun… Şah mat edeceği hayatların içinde mozaik bir taş. “




Kalpten Sabıkalı, Aşktan Sabıkalı’nın devam kitabı gibi görünse de bence değil. İlk kitabı çok severek okuyup yorumlamıştım. Ama #kalptensabıkalı yı daha çok beğendim. Yazarın kalemi, anlatış şekli, yaptığı betimlemeler, detaylar çok iyiydi. Hem polisiye, hem aşk romanı olunca bana göre tadından yenmedi. Kurgu iki farklı olay etrafında ilerliyor. Bir taraftan seri bir katili yakalamak için çalışan Savaş ve Bihter, diğer yandan yakalanınca intihar eden yunan asıllı bir suçlunun gizemini çözmeye çalışan Atakan ve Şebnem.

Babasının yaşadıkları ve geçmişten gelen sıkıntıları ile yaralı kapalı bir kutu olan Şebnem’e deli gibi sevdalı deli dolu bir Atakan’ın başrollerini paylaştığı Kalpten Sabıkalı’da özlediğimiz karakterleri yine iş başında. Bihter zaten çok fenaydı. Savaş’la birlikte olduktan sonra iyice ayarları kaçtı. Hele de işin içine evlilik gibi bir kavram girince iyice zıvanadan çıktı.

Ya Atakan’a ne demeli. Deli dolu, şeytan tüylü tam bir delikanlı hallerini okurken beni benden aldı. Şebnem için neler yapmadı ki. Kah melankoliye bağladı beni, kah güldürdü, kah kızdırdı. Hele barda geçen gizli bir görevleri vardı ki sormayın gitsin.

Ben o sayfaları yutarak okudum.

Romanda bahsedeceğim bir diğer karakter de Kancalı. Okuyanlar bilir. Okumayanlar da öğrensinler. Yazar çok güzel bir otoriter aynı zamanda naif bir karakter yaratmış. Ben Kancalı’yı çok sevdim. Buradan duyurulur sevgili yazarJ 

Bir Kancalı romanı isteriz.

Fark ettim ki ben romanı pek anlatmadım. Aslında polisiye romanları yorumlarken olaylardan kaçınırım. Çünkü finaller hep şaşırtıcı olur. Bu roman da öyle. Finale doğru acayip şeyler oldu ve ben çok şaşırdım. Çok da güzel bir final okudum.


Her iki kitap da kendi hikayelerinde çok iyiydi. İkinci kitap için daha çok uğraşıldığı belli oluyordu. Çok araştırılıp iyi kurgulanmıştı ve benim gönlümü feth etti. İkinci kitap için tek olumsuz eleştirim olacak. Ben günlük hayatta ve romanlarda argo sevmiyorum. 

Benim gözümü tırmalayan tek kelimeler argo kelimelerdi. 

Her iki kitabı da gönül rahatlığı ile öneririm. İlk kitabı @birtutamcilek sevgili Yasemin sayesinde okudum ve ona da beni yazarla tanıştırdığı için çok teşekkür ederim. 





16 yorum :

  1. güzel birşeye benziyor teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Kitap tavsiyesi için teşekkür ederim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Selam ve dua ile benden de

      Sil
  3. Kalpten Sabıkalı sürükleyici, merak uyandıran bir kitap gibi.. Teşekkürler bilgilendirme için.

    YanıtlaSil
  4. Polisiye ama biraz da romantizm mi var ne :))))

    YanıtlaSil
  5. teşekkür ederiz canım notlarımı aldım sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. hiç duymadım ama anlattıklarından dolayı çok beğendim listeye aldıım :)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzelmiş, romantik kitapları okumayı çok severim. Kitabı çok merak ettim şimdi teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Polisiye de var işin içinde. Oldukça da eğlenceli.

      Sil