26 Şubat 2019 Salı

Av Kitap Yorumu




"Aşkın ilk soluğu, mantığın son soluğudur."

Merhabalar 

Bazen bir kitabı çok seversin ama iş yorum yapmaya gelince tıkanırsın. İşte o onlardan birindeyim şu an. Ne anlatmak istesem anlatacaklarım spoi olacağı için fazla detay vermeden yorum yapacağım. Kitabı bana merak ettiren @kitapsokagii na kocaman sevgiler. 

Seveceğimi biliyordum ama bu kadar beğeneceğim aklıma gelmedi. Ben bayağı fantastik kitap seviyormuşum. Yeni fark ettim.

Biraz kitabın konusundan bahsetmek gerekirse; Annabelle Jefferson, ben ona Belle diye seslenmeyi daha çok sevdim, ki Jay’da ona hep Belle diyor.

Neyse, konuya dönersek Annabelle anne ve babasını kaybettikten sonra annesinin yakın arkadaşı ile Hiddenfield kasabasına yerleşir. Kasabaya yerleşir yerleşmez garip şeylerle karşılaşmaya başlar. Bu garip olayların en güzeli Annbelle’nın Jay Sullivan ile tanışması olur. Tabi bunların hiçbir bir tesadüf değildir. Belle her dışarı çıktığında garip ve kapılar ardında saklı konuşmalara şahit olur. Merakına yenik düşer ama korkmadan da yapamaz. Jay’den korkar, Eden ile arkadaş olur, Laura ile tesadüfen tanışır.

Hiddenfield kasabasına alışmaya başlayan Belle etrafındaki insanların çok farklı odluğunu yaşanan olaylar sonucu ile öğrenmeye başlar. Kurtlar, Cadılar, Büyücüler ve Nemfler.
Bu kasaba çok farklıdır. Belle’nın geçmişidir ve geleceğinin ne olacağının belirsizliğidir. Annabelle öğrendikleri ile kendini bulmaya, geçmişini, öğrenmeye ve ne yapması gerektiğine vakıf olur.

"Bırakayım kendi kurduğum gerçekliğimde birisi gerçekten o gözyaşımı silmiş olsun."

Aslında yorumlanacak çok detay var ama o zaman kitabın büyüsü bozulacak. Yazarın hayal gücü, yarattığı fantastik yaşam beni büyüledi diyebilirim. Duyguları, yer tasvirlerini çok güzel anlatmış ve diyaloglar çok güzeldi. Anna’nın iç sesi, Jay ile geçirdiği yalnız dakikaları, Laura ve diğer kızlarla kurulan güzel dostluklar, hızını kesmeyen çarpışma sahneleri çok iyi işlenmişti. Belle’ya üzüldüm Jay’a bazen çok sinir oldum. Hala da öyleyim. Neden mi çok acayip bir yerde bitti ve sonraki romanda ne yapacak merak ediyorum. Benim daha da meraka sürükleyen bir diğer karakter Eden ve Laura.

Roman oldukça uzun yazılmış ama hiç yormadan okutuyor kendini. Güzel ve akıcı aynı zamanda merak uyandırıcı. Ufak tefek tekrarlar, bazen fazla detaylar biraz romandan uzaklaştırsa genel itibari çok çok iyiydi. Başta da dediğim gibi, çok çok sevdim ve başarılı buldum. Daha çok okunmayı beklediğini düşünüyorum. Çaylak’ı hemen okumayacağım biraz daha merak edip öyle okumayı planlıyorum. İkinci romanda Belle’nın gücünü daha çok okuyacağıma inanıyorum. Fantastik, temiz masum bir aşk, iyi arkadaşlıklar okumak isteyenlere bu seriyi öneririm.


"Gücünün farkına var, yapabileceklerini tahmin bile edemezsin."

17 yorum :

  1. Anlatacak çok şey olup da tıkanıp kalmak bana da duygu yoğunluğum olduğu zamanlarda olur. Kitabın bıraktığı izler etkili olmalı diye düşünüyorum. Not aldım kitabı.. İlk fırsatta okumalıyım. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Fantastik hayal gücü bulunduğumuz dünyadan alıp koparıyor tıpkı masallar gibi
    aslında buna ihtiyacımızda var.
    Hemen not aldım okuyacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevinirim. Okuma fırsatınız olursa bana beğenip beğenmediğinizi iletirseniz memnun olurum.

      Sil
  3. tam benlik gibi bu kitap..teşekkürler canım....sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, Değerli Blog Arkadaşım; İnsana Davet sitesinde "Blog Keşif Etkinliği ve Önemli Duyuru" başlıklı yazımızda size de yer verdik. Hemde önemli bir duyuru içeriyor... Bakmak isterseniz beklerim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Furkan bey yazınızı okudum ve bilmediğim birçok blogger gürdüm. Birazdan tek tek inceleyip okumaya çalışacağım. Çok teşekkür ederim. Allah'a emanet gidip gelin inşallah. Yorumları kapasaydınız daha iyi olmazdı. Biz yazar siz müsait zamanda okuyor yanıt yazardınız, yada yazmayın. Sizi biliyoruz sonuçta. Tekrar Allah'a emanet.

      Sil
    2. Güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim... Bazı kişiler sizi gibi düşünmüyor maalesef yanlış anlaşılmalar olmaması adına böyle yapayım dedim :) sizde Allaha emanet olun...

      Sil
  5. Çok verimli bir çalışma olmuş Elmas teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Elmas nemfleri merak ettim canım,ne tür bir cins bunlar :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan ve peri karışımı bir şey. Saçları renkli, ışıltılı, parlak ve hisli varlıklar.

      Sil
  7. iyi geceleer hihi :) geçerken uğradıııım :)

    YanıtlaSil
  8. sen iyi kitaplar seçiyoon. bu da aklımda olsuun :) ay annebelle gerçek biri biliyon muu, bu romandaki gibi şeyler geliyo başınaa. bir evde hayaletler filan yaniii :)

    YanıtlaSil