3 Mart 2014 Pazartesi

Bügün 3 Mart Kızımın Doğum Günü

Hava soğuk, burası daha bir soğuk. Ağlama sesi duyuyorum. Kırmızı bir surat, morarmış eller, avazı çıktığı kadar ağlayan bir bebek. Benim bebeğim.  Canım yanıyor, bebeğimin ağlama sesini duymak canımı daha da çok yakıyor. O zaman anlıyorum işte anne olduğumu. Dünyalar benim o onda. O benim. Benim yavrum.

Anne oldum. Ne güzel bir duyguydu bu. Allah'ın kadınlara bahşettiği en güzel duygu. Kendi annem geliyor bir anda aklıma. Ben burada ağlarken annemde dışarıda benim için ağlıyordu. O anda üzülüyorum çok, annemin ağlaması, kızımın ağlaması...

Susturmam lazım kızımı. Ağlamasın daha çok. Kalkmaya çalışıyorum. Alıyorum kucağıma. Minicik, tutamıyorum sanki. Yüzü o kadar buruşuk ki gözleri ince bir çizgi gibi gözüküyor. Burnunun ucu kıpkırmızı. Benzetmeye çalışıyorum hemen. Kime benziyor acaba?  Benim gözlerim gibi iri, babasının gözleri gibi çekik. Ne güzel ikimizden de almış bir şeyler diyorum içimizden. Cinsiyetini bilmediğimizden adı yok bebeğimin henüz.

Ağlıyor hala susturamıyorum bebeğimi. O an ebe geliyor ve bir güzel azarlıyor beni ayağa kalktığım için. Alıyor kucağımdan bebeğimi götürüyor. Ben sesleniyorum arkasından "Lütfen sustur kızımı ağlamasın"

O günden beri hep dua ediyorum Allahım'a kızımı kimse ağlatmasın diye. Ama hayat öyle mi? Mutlaka ağlanılacak bir şeyler oluyor. Siz gözünüz gibi baktığınız evladınız üzülüyor ve ağlıyor. Birileri gelip, kırabiliyor.

Damla, benim ilk kıymetlim. En değer verdiklerimin başında gelenlerden. 

Kızım bugün onsekizine bastı. Kocaman bir genç kız. Ama benim gözümde hala ilk günkü bebek. Neden mi öyle geliyor bana? Çünkü çocuklar hiç büyümüyor annelerin gözünde. Hep küçük, hep korunmasızlar. Kendi annemden biliyorum. Bende bir çocuğum annemin gözümde. Ben annemi düşünüyorum annem beni. Ben kızımı... 

Dünyada evlat sevgisinin üstüne başka bir sevgi yokmuş. Bunu anlıyorsun çocuk sahibi olduğunda. Her sevginin önüne geçiyor evlat sevgisi. Sevgi sıralamasının en başında. Bu tek benim düşüncem değil. Bir çok anne baba benim gibi düşünüyor ve aynı fikirde buluşuyor. 

Çocuğunuz o kadar değerli ki eşinizin bile  çocuğunuza kızmasına gönlünüz el vermiyor. 

Bugün 3 Mart benim en sevdiğim günlerden bir gün. 
Bugün 3 Mart anne olmamın ilk günü. 
Bugün 3 Mart kızımla tanışmamın ilk günü.
Bugün 3 Mart benim olgunluğa adım attığım ilk gün. 

Damlacım iyi ki doğdun kızım. Dünyama renk ve canlılık getirdin. Seni çokkkkk seviyorum. 

Son olarak söylemek istediğin;

İyi ki Kadınım
İyi ki Anneyim
iyi ki Annem var
İyi ki bir kız çocuğuna sahibim 

Allah herkese nasip etsin. 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder