1 Mart 2014 Cumartesi

The Book Thief- Kitaplarla Dolu Bir Film

Hafta sonu için seyredilecek film ararken, buldum The Book Thief. Kitap sever biri olarak seyretmem gerektiğini düşündüm ve İmbd'den hem puanına hemde traillerine baktım. 

Oyuncu kadrosunda Geoffrey Rush vardı. Bir hafta içerisinde Geoffrey Rush'un ikinci filmini seyrediyordum. Geçen hafta The Best Offer'i seyretmiş ve çok beğenmiştim. O fimle ilgili yorum yazmak isterken şimdi Kitap Hırsızı ile ilgili yazı yazıyorum. 

Her iki filmide muhteşemdi. Her zamanki gibi bana göre:))

Ben Kitap Hırsızı ile ilgili bir kaç açıklama yapmak istiyorum:

Film, kitaptan uyarlanmış Nazi zamanına ait eski tarih, savaş ve drama filmi.

Film karla kaplı bir manzara eşliğinde başlıyor. Seslendirme müthiş. Hikaye anlatılmaya başlanılıyor. Anlıyorsunuz zaten güzel bir film olacağını o andan itibaren.

Liesel savaş zamanında Almanya’da henüz dokuz yaşındayken bir ailenin yanına yerleştirilir. Okuma ve yazmayı bilmeyen Liesel kitapları çok sever ve kendi hayal dünyasını yaratır. Evlerinde sığınmacı olarak kalan Yahudi Max sayesinde kitaplarla bütünleşir. Dünyadaki kötülüklerden uzaklaşmanın tek yolu kitaplardır. Kitapların yakıldığı bir zamanda, kitaplara büyük bir sevgiyle bağlanan küçük bir kız çocuğu... 

Liesel'in güzel gözleri, saçları, etkileyici oyunculuğu çok dramatikti. Gökyüzünde yankılanan bomba sesleri içinde bir kız çocuğunun sığınakta hikâye anlatması. Max'ın bomba sesleri arasında yıldızlara hayranlıkla bakması, etkileyici sahnelerden bir kaçı.

Filme savaş zamanındaki çocukların nelere maruz kaldığını görmek çok üzücüydü. Ama yaşam savaş ve kanla kurulmuş durumda. 

Çocuklar bu dünyadaki her şeyi çıplak gözle görebilen, kendi iç dünyasında onları yaşayan minik kalpler.  

Kitabı okumadım ama filmi çok beğendim. Film bu kadar güzelse, kim bilir kitap nasıldı?

Oğlum kucağımda bana sarılmış şekilde filmin final sahnesini seyrederken. Liesel'e çok üzüldüm. Liesel'in gözyaşları benide ağlattı diyebilirim. 

Filmde çok dokunaklı sahneler var. Duygusallaşmamak imkansız. 

The Book Thief  uzun bir film. Sıkılmadan seyredeceksiniz. 

Ben iki saat nasıl geçti anlayamadım.

İyi seyirler:)))









Hiç yorum yok :

Yorum Gönder