27 Mart 2014 Perşembe

Benim Tiramisum

Tiramisu en sevdiğim tatlılardan bir tanesi. Hafif ve çok lezzetli.

Diyebilirsiniz belki tiramisunun yapımı için İnternette dolu tarif var. Doğrudur.


Bende tarifi internetten bulmuştum.

Ben araştırıp bulduğum bir kaç tarifi kıyaslayıp, deneyerek en iyi tadı ulaşmaya çalışıyorum.

Doğru tadı yakaladığımda tamamdır diyerek, koca kapaklı tarif defterime yazıyorum.
 Bu tiramisu tarifide en kolay ve lezzetli olanından.

Malzemeler:

Bir adet kakaolu pasta tabanı
Islatmak için:
Bir paket nescafe (ben üçü bir arada kullanıyorum)
Bir su bardağı süt

İç malzemesi: 
200 gr labne
3 su bardağı süt
6 yemek kaşığı şeker
Bir yumurta sarısı
Dört yemek kaşığı un

Yapılışı:

İlk önce sırasıyla süt, yumurta, un ve şekeri ilave ederek  muhallebi kıvamında pişiriyorsunuz. Muhallebi göz göz olana kadar pişmeli. Koyu bir kıvam elde edilmeli. Muhallebi biraz soğumaya bırakıldıktan sonra labne ilave edilerek iyice çırpılır. (Ben mikserde çırpıyorum. Daha pürüzsüz oluyor.)

Sonrasında; bir bardak süte ve bir paket nescafe ilave ederek az ısıtılarak ılıklaşmış süt karışımın yarısı ile pasta tabanının alt kısmını ıslatıyoruz. Islatılan pasta kekinin üstüne muhallebinin yarısı dökülerek, kalan diğer pasta kekinide aynı işlemi uyguluyoruz.

Son işlem  olarak kakao serpiyoruz. (tel süzgeçle serperseniz, kakao  her yere dağılır ve daha güzel görünür)

Ben bazen muhallebi yandan taşmasın görüntü kötü olmasın diye kelepçeli kalıp kullanıyorum. 

Tiramisu bir gün önceden yapılıp buzdolabına konulursa daha lezzetli oluyor.

Evde yapılabilecek bence en iyi en kolay tarif bu. 

Şimdiden afiyet olsun:)))


 

1 yorum :