6 Nisan 2015 Pazartesi

Unutursam Fısılda


Çağan ırmak'ın filmlerine bayılıyorum. Her bir filmi ayrı bir güzel benim için. Eski ile yeni zamanı öyle bir güzel harmanlıyor ki tadına doyulmuyor.

Babam ve oğlum'u kaç defa seyrettim bilmiyorum. Babamı ne zaman özlesem dvd'yi çalıştırıp hep aynı yerde ağlarım. Issız Adam başka bir keyif. Seyredene başka duygular yaşatabilecek cinste.

Unutursam Fısılda'yı da vizyona girdiğinde çok seyretmek istemiştim ama bir türlü kısmet olmamıştı. Kızım seyredince ondan tüyoları almış ve dvd'sini beklemeye koyulmuştum.

Nihayet dün akşam seyrettim. 

Biraz bahsedelim ne dersiniz?

Hanife ve Hatice egeli iki kız kardeş ve küçük bir kasabada yaşıyorlar. 
Hanife ne kadar donuksa, Hatice bir o kadar  aykırı bir genç kız.
Hatice şarkı söylemeyi ve hayaller kuran lise ikinci sınıf öğrencisi. 
Hanife sağlık lisesi mezunu bir hemşire, edebiyata düşkün ve gizliden şiirler yazan utangaç bir kız. İki kız kardeşin yaşamı kasabaya yeni tayini çıkan kaymakanın oğlu Tarık'ın gelmesiyle değişikliğe uğrar. 

Tarık kendi bestelerini yapan ve hayallerinin peşinden İstanbul'a  gidip kendi 45'liğini yapmak isteyen genç bir müzik aşığı. 

Film bu üç genç arasında dönüyor. 

Tarık ve Hatice birbirlerini seviyorlar. Ama Hanife'nin de Tarık'ı sevdiğini bilmiyorlar. Bu gerçekle yüzleşmek iki kız kardeşi üzüntüye boğarken Hatice'nin şarkı yarışmasına katılmasına izin vermeyen babasının etkisi ile iki genç hayallerinin ve müzik tutkuları yüzünden İstanbul'a kaçıyorlar. Hatice kaçarken ablasının şiir defterini de yanında götürüyor. 

Daha fazla anlatmak istemiyorum. 

Geçmişte yapılan hatalarla, yıllar sonra nasıl yüzleşilir, iki kız kardeşin hayalleri ve hayal edip yapamadıkları nasıl anlatılır, et tırnaktan ayrılmaz deyimini vurgulayan bir film Unutursam Fısılda. 

Ben sevdim. Yeşilçam filmlerini sevdiğim için de sevmiş olabilirim.  Bana Sona doğru duygulu anlar yaşattığı içinde sevmiş olabilirim. Bilemiyorum. Yüzümde tatlı bir tebessüm ve gözümde biriken yaşımla son şarkıyı dinledim. 

Sizde seyredin derim. 


 




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder