2 Nisan 2015 Perşembe

#SabahattinAli



Kürk Mantolu Madonna, sen ne güze bir aşk yaşadın. Nasıl sevildin. 

Böyle bir sevgi ne kadar güzel kalır yüreklerde. Her erkek sevdiğinin üstüne titrese.

Hala en çok satanlarda. Hala en çok okunanlarda. Hala çok sevilen bir kitap. 

Kitabın sonu beni ağlattı. Çok üzüldüm. Ahhh Madonna ahh. Neden gittin?

Sabahattin Ali'nin haince katledildiği gündür bu gün. 41 yaşında hayata veda ettirildi. İşkence gördü. Bugün bir mezarı dahi bile yok. Kaçmak istedi kaçamadı. Yazmak istedi yazamadı. Namuslu olmanın bedelini canıyla ödedi. 

Katil, 28 Aralık'ta tutuklandı. Sonra ceza indiriminden yararlandı. 

Aynı yıl çıkan af yasası ile serbest kaldı! 

Bu ülke hep böyle mi ilerleyecek? 

1940'lar'dan 2015' e

Ülke hep aynı.  

Instagram'da kitapkurtlari başlattığı #kitapokumaşenliği'ne katılarak #SabahattinAli yi analım. Elimde okuduğum kitabım var ama bende bu akşam #degirmen e başlıyorum. Sizide beklerim.




 Sevgiyle ve okumayla kalın. 




Dergilerde çıkan yazılarından dolayı üç ay hapis yattı ve karşılaştığı baskılardan bunaldı. Ali Baba dergisinde yayımladığı "Ne Zor Şeymiş" başlıklı yazıda, içinde bulunduğu durumu şöyle anlatmaktadır: "Çalmadan, çırpmadan bize ekmeğimizi verenleri aç, bizi giydirenleri donsuz bırakmadan yaşamak istemek bu kadar güç, bu kadar mihnetli, hatta bu kadar tehlikeli mi olmalı idi".

9 yorum :

  1. Merhaba ne güzel bir post hazırlamışsin bende bu kitabı okuyalı baya oldu blogumda nasıl paylaşım yapsam derken siz duygularıma tercüman oldunuz.. .. ellerinize sağlık bol okumalı günler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar üzücü diğ mi?. Böyle bir yürekten çıkan yazılar, kitaplar, şiirler. Tarihimizde hep kan var. Hep acı var. Katledilen yazarımız, öldükten sonra mı değer görecekti. Sabah beri içimde onun acısını hissediyorum. Üzülüyorum. Mekanı cennet olsun.

      Sil
    2. kesinlikle acıdan başka bir durum değil genelde biz insan kaybedince değer verenlerdeniz.:(

      Sil
  2. Ben de bu kitabı geçen yıl okumuş ve cok etkilenmistim.

    YanıtlaSil
  3. Ben de bu kitabı geçen yıl okumuş ve cok etkilenmistim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Diğer kitaplarıda çok güzeldir. Değirmen'i tavsiye ederim.

      Sil
  4. Sabahattin Ali yi Kürk mantolu madonna kitabı ile tanıdım. İnsanın iç dünyasını o kadar güzel analiz etmiş ki ben yaşadım hissi vardı. Ben de blogumda bahsetmiştim :)
    http://arslanyusuf.blogspot.com.tr/?m=0

    YanıtlaSil
  5. Ayrıca blogunuzdaki yazılarınızı genel olarak beğendim ve takip etmeye başladım. Yazılarınızın devamını dilerim..

    YanıtlaSil
  6. Çok etkiliyici yazılar dimi. Yaşıyor, hissediyor sanki orda gibi hissediyorsunuz kendinizi. Ben karlı sokaklardaki soğuğu hissettim ve kitabın sonunda ağladım. Çok güzeldi. Yazarın diğer kitaplarını da okuyacağım.
    Güzel yorumunuz için ayrıca teşekkürler.

    YanıtlaSil