8 Ekim 2015 Perşembe

Su Otomatlarına Dikkat!!!

Merhabalar 

Son zamanlarda rahatsız olduğum bir durumdan bahsetmek istiyorum. Metro istasyonlarında bulunan su otomatları hakkında. 

Ben evden çıkarken mutlaka yanıma bir şişe su alırım. Sırf yanımda taşımak için oğlumun cam su şişesi var. Benim ufaklık çok su tükettiğinden ve koşturup zıpladığından yanımıza aldığımız su bazen yeterli olmuyor. 

Bizde çok zaman bulunduğumuz ortama göre büfe veye metro istasyonlarındaki su otomatlarından su almaya çalışıyoruz. 

Hatta su otomatları çok ilgimizi çektiğinden para atma, düğmeye basma ve pet su şişesini almak Berke'nin işi. 

Metro istasyonundaki otomatlarında 50 kuruşa satılan 0,50 litrelik sular, otomat makinelerinde 75 kuruşa satılıyor. Bu fiyat farkını normal karşılıyorum. Sonuçta bir hizmet vermişler. 

Asıl rahatsız olduğum durum, makinelerda sürekli bozuk paranın bitmesi. 

Pazar günü çocuklar çok susayınca arkadaşımla metrodan çıktığımızda su almaya istedik ve 1 lira makineye para attığımızda suyumuzu aldık ama 25 kuruşumuzu geri alamadık. 

Ekranda bozuk para yoktur ibaresi vardı. Fakat biz dalgınlıktan ikimizde fark etmemiştik. Kaldı ki, çocuklarımız susamış 25 kruşun peşine düşecek derdimiz yoktu. 

Nitekim suyu almıştık zaten. 

Bizden sonra iki kişi daha su aldı. Dört kişinin 0,25 TL bıraktığını düşünürseniz 1 Lira makinede kalmış oldu.

Bunlar benim şahit olduğum örnekler. Kim bilir ne zamandır makine bozuk ve para geri vermiyordu. 

Böyle durumlara tabiri caizse acayip gıcık oluyorum. Amaç paranı geri almak değil. Amaç onu oraya koyan kişilerin sorumsuzlukları. Madem para iadesi vere miyiyorsun makinen para verene kadar servis dışı kalsın. Ya da sadece 75 kuruş karşılığında çalışsın. 

Ayrıca bir şey daha aklıma takıldı. Gelen geçen bir çok yolcu su satın alıyor. Nerede bunun fişi. Bu kazanç nasıl belgeleniyor acaba düşünmeden de edemedim. 

Aslında nerelere ufak tefek bir sürü para veriyoruz ve peşine düşmüyoruz. 

Siz siz olun otomatlardan su alırken mutlaka dijital ekrana bakmayı unutmayın. 

2 yorum :

  1. Benim çalıştığım yerde de öyle 50 kuruşluk şey 75 kuruşa satılıyor. Bazen makine de paran kalıyor bazense mesela 1 TL 'lik birşey alacaksın makine bozuluyor 1 TL orada öyle kalıyor :)
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. Merhaba. Maalesef ki ufak tefek meblağlar bizden öylece gidiyor. Bu haksızlıklara tahammülüm yok.
    Ekledim bende sizi. Memnun oldum. Sevgiler:))

    YanıtlaSil