8 Ocak 2019 Salı

Köle Kitap Yorumu



Merhabalar 

2019 yılının ilk kitap yorumu ile buradayım. Hedefim 80 kitapla 2019 yılını tamamlamak. Okuduğum tüm kitapları bu yıl bloguma yüklemeyi planlıyorum . 

Bakalım bu yıl neler okuyacağım. 

Şimdi sıra kitap yorumunda:) 

Bu yıl kitap turu için ilk konuğumuz Işılca'dan Köle

Modern Çağ masalı okuduk bu sefer @sihirlikaplık da. Adından da anlaşılacağı gibi intikam almaya yönelik kurgulanmış bir roman. Kral Edward ve Kraliçe Jeymi’nin ölmesinin ardından gelişen olayları anlatıldığı roman ilk başta diyeyim çok çok akıcı ve sürükleyici. Sonunda neler olacağını kestiremiyorsunuz. Benim istediğim kurguladığım sonla bitmedi ve ben gerçekten çok üzüldüm diyebilirim. 

Biraz kitabın konusundan bahsedersem; darbeden sonra kral ve kraliçenin iki oğlu ölür. Kraliçenin kız kardeşi ve kralın başkumandanı Marlon yanlarına büyük erkek çocuğu Stew ile yeni doğmuş Mira’yı alarak kaçar ve başka hayat başka isimlerle yeniden bir hayat kurarak yaşamaya devam ederler. Mira her şeyden habersiz büyür ama abisi Stew tüm olanları Mira’ya anlatır. İntikam ateşi ile beslenen Stew plan yapıp durur ve sonra o planlara Mira Felicia Vanslet dahil olur.

Bütünüyle kitaba bayıldım. İlk zamanlar Stew’i ve kararlarını çok haklı bulsam da sonra acayip sinir oldum. Onun yüzünden Mira’nın başına gelmedik kalmadı. Hele azıcık çatlak Felicia bayıldım. 

diyebilirim. Çok iyi bir kız arkadaş ve sahiplenici olduğunu düşündüm durdum ve hiç Mira’yı sonlara kadar hiç mi hiç yalnız bırakmadı. İkilinin diyalogları çok çok güzeldi. Hele Marlon tam bir beyefendiydi. En keyifle okuduğum ve büyük umutlarımın olduğu prens Aidan beni etkiledi. İkinci kitapta onu ve Mira’yı daha çok okuyacağım için şimdiden heyecanlıyım. 

Yüzyıllardır süren taht kavgaları, başa geçme çabaları ve saray yaşamı hep benim ilgimi çeken kitaplar arasında yer aldı ve Köle’de o kitaplar arasında yerini almış oldu. İkinci kitabı okuyup biran önce sonuca ulaşmak için sabırsızım. 

Yazarın okuduğum ilk kitabı ve yazım dilini ve yaşattığı hayatı çok iyi kurguladığını düşünüyorum. Diğer kitaplarını çok gördüm ve şimdiye kadar neden okumadım dedim kendime. Onların da sıraya eklenmesinin zamanı gelmiş de geçmiş. Köle’yi merak edenler, bu tarz kitapları sevenler okuyun tavsiyemdir.



22 yorum :

  1. Hedef koymanız harika..Kitabı merak ettim not aldim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her sene hedef belirliyorum ve biraz gerisinde kalıyorum. Bu sene hedefimi tutturmak istiyorum. Bakalım:)

      Sil
  2. Ben ilk kitabını çok beğenmediğim için devam kitabını da okumayı düşünmüyorum maalesef :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun. Size hitap eden bir kitap değilmiş demek ki:)

      Sil
  3. Zavalli Mira çekmediği kalmamış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha da çekeceğe benziyor. Devam kitabınında göreceğiz

      Sil
  4. Yazarı da kitabını da ilk kez görüyorum. Tanıtım ve tavsiyeniz için teşekkürler .

    YanıtlaSil
  5. Hikayesi itibariyle akıcı ve sürükleyici bir kitaba benziyor Köle.. Not alıp ilk fırsatta değerlendireceğim.
    80 kitap güzel bir hedef.. Başarılar dilerim..
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Konu güzel ve sürükleyici

      Sil
  6. kitap konusunda kapışabiliriz :)) bol okumalar

    YanıtlaSil
  7. bir güzel kitap daha...teşekkürler...sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Bence 80'i de geçersin sen :))) Saray yaşamından sonra yeni bir hayat,gerçekten ilginç olmalı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım. bazen güzel okunuyor ama bazen eline kitap alasın gelmiyor.

      Sil
  9. hımmm tarih okumadığım bir tür, bunu pek güzel anlatmışsın. elime geçerse okurum :)

    YanıtlaSil
  10. Güzel bi dünyaya kapı aralayacak gibi duruyor kitap... Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayal dünyasına güzel bir geçiş aslında. ben de .çok teşekkür ederim.

      Sil
  11. birazda masalsı galiba:)) ama konu güzel.bakalım bunu da not aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet filmlerdeki gibi. kendi masalınızı hayal edebilirsiniz.

      Sil