31 Ocak 2019 Perşembe

Kan Bağışı Hayat Kurtarır



Merhabalar

Blogger olmayı ve blogda yazı yazmayı neden seviyorum biliyor musunuz? Gönül rahatlığı ile istediğim duyuruyu yapıyor, özgürce içimdekileri döküyorum.  

Uzun zamandır yapmak istediğim bir şey yaptım. kan verdim. Daha öncede vermek için başvuruda bulunmuştum ama ilaç kullandığım için almadılar. 

Cumartesi bir fırsat oluştu ve kan bağışımı gerçekleştirdim. Kan değerlerimin düzgün olması bir avantaj sağladığı için kan vermem sorun yaratmadı ve toplamda 25 dk gibi bir zamanda kan verme işlemim tamamlandı. 

Daha önce kayıt oluşturduğum için sürekli telefonuma kış ayları sebebiyle kan stokları azaldı mesajı geliyordu. İstanbul gibi büyük bir şehirde kan bulmak sorun olduğunu bildiğimden ben bir vatandaşlık görevimi yapmaktan son derece mutlu oldum. 

Aslında isteğim kök hücre dönörü olmaktı. 

Hemşire beni uyardı iyice okudunuz mu dedi? Çünkü kök hücre döneri olmayı kabul ettiğinizde ömür boyu dönör olmayı kabul ediyormuşsunuz. Sonradan vazgeçenler oluyormuş ve hemşire kesin kararlıysanız yapalım dedi. 

Ben kök hücre dönörü olmak istiyorum ama yinede araştırmak için biraz zaman tanıdım kendime. İyice okuyup bilinçlenip o şekilde bağışçı olmak istedim. 

Sizlerden de merak edenler olursa linki ekliyorum bakarsınız. 

Kan verme sonrası bir sıkıntım oldu mu? Hayır. Biraz yorgun ve uykusuz olduğum için tüm gün baş ağrısı çektim ve ertesi gün hiç bir şeyim yoktu. Kan verdiğim gün ilk iki saat çay ve kahve tüketmedim ve bol bol su içmemi önerdikleri için çokça su içtim. Zaten çok su içen biriyim. 

Bir gün sana da kan lazım olur düşüncesi içinde olup kana ihtiyacı olan bir hastaya kendi kanımın gitmesi sevinci bile bana yeter diye düşünüyorum. 

Vücudum kanımı yenilediği için istersem bir dört ay sonra yeniden bağışçı olabilirim. 

Sakın korkmayın ve kan vermekten çekinmeyin. Yeter ki değerleriniz güzel olsun ve kanınız bir hastaya şifa olsun. 

O gün kan verirken ilk ben açılışı yapmıştım ve yarım saat içinde dört kişinin daha kan verdiğini gördüm. Bunları görmek bile beni duygulandırmaya yetti. 

Korkmayın ve kan verin derim. Kan stokları yeniden çoğalsın. 


17 yorum :

  1. Blogger özgürlük demektir

    YanıtlaSil
  2. Kan vermek her açıdan faydalıdır. Kan veren kişinin de kanı tazelenir. Yaptığınız şey çok harika ve manevi olarak da takdir edilmesi gereken bir davranış bence. teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:)
      Ever doğru söylüyorsunuz kan tazeleniyormuş ve tüm kan testlerini yapıyorlarmış.

      Sil
  3. KAn verirdim eskiden kızılay için , şimdi sadece bireysel ihtiyaç halinde gidiyorum hastahanelere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah hastanelere kimseye düşürmesin inşallah.

      Sil
  4. Ben de kan verdim ve kök hücre donürü oldum. Bugün de telefonuma 3 cana hayat oldunuz diye bir mesaj geldi. Çok mutlu oldum. Verdiğim bir ünite kan 3 kişiye kullanılmış. Kök hücre donörü olmaksa yıllardır istediğim ama tam olarak nasıl bir işlem olduğunu bilmediğim için korktuğum bir olaydı. Ama birkaç ay önce instagramda birini tanıdım. Kendi yaşadığı süreci net bir dille postlarında paylaşmıştı. Ve korkumu onun onun sayesinde yendim. İşlem damardan alınan kanın içindeki kök hücreler ayrıştırıldıktan sonra kanın vücuda geri verilmesi şeklinde oluyor. Ve vücut kısa zamanda alınan kök hücreleri yerine koymak için çalışmaya başlıyor. Öncesinde de kök hücreleri artırıcı 5 günlük bir aşı programı uygulanıyor. Ben şimdi kanımın 3 kişiyle uyuşup paylaşıldığı mesajını aldığım gibi bir de kök hücremin uyuştuğu ve bağışçı olacağım haberini almak için bekliyorum.. ve belirli aralıklarla da sağlığım el verdiği müddetçe normal kan bağışında bulunmaya devam edeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurken çok mutlu oldum. çok çok iyi bir şey yapmışsınız. Birine umut olmuşsunuz. Ben de geçen gün dönör olunca ne aşamaların gerçekleştiğini detaylı olarak okudum ve bilgilendim. Şimdi yeniden kan verebilmek için dört ayın geçmesi lazım. O zaman kök hücre dönörü olacağım. O ınstagram hesabını bana iletir misiniz? Okumak isterim. Size vatandaş ve insanlık adına çok teşekkür ederim. Saygılar sunarım. Umarım daha çok kişi destek veriri ve kök hücre bekleyenler umut yaşar.

      Sil
  5. yaa ne kadar güzel! tebrik ederim.hem yazı için hem bağış için.hayatımda bir kez kan verebildim.sonrasında hiç almadılar:((geçen yıl okulumda kızılayla birlikte kan bağışı etkinliği düzenledim.çok güzeldi.400 kişiden fazla kan bağışı oldum.bende geçtim kan vereceğim.tahlilde yine aynı sonuç çıktı:( çok üzüldüm.ama en azından o kadar kişiye vesile olabildim diye düşünerek kendimi avutuyorum:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir etkinlik yapıp ön ayak olmuşsunuz. Siz ve kızınızla birlikte kendinizden gurur duymalısınız. O kadar insanı bir arada toplamak çok zor. Siz verememişsiniz. Üzülmeyin. Değerleriniz ileride iyi olursa verirsiniz. Niyetiniz belli. Allahım gönlünüze göre versin. Çok teşekkür ederim bana anlattıklarınız için.:)

      Sil
  6. duyarlı olmak iyidir ve kan acil değil sürekli ihtiyaçtır. ben de iyi bir bağışcıyım..umarım herkes bu konuda duyarlı olur. sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Yazınızı okudum. Bende blogumu yeni açtım. Sizi izlemeye aldım. Sizden de desteğinizi bekliyorum. İyi günleriniz olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Blog hayatına hoş geldiniz. Bende hemen geliyorum:)

      Sil
  8. Blog yazarı olmanın en güzel tarafı bu gerçekten. Hem güzel bir işe vesile oluyor hem bunun daha çok duyurulmasını sağlıyorsun...Kök hücre donörlüğü detayı da ilgi çekiciymiş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog kitaplar bana çok güzel arkadaşlıklar ve sevgi kattı. Sende onlardan bir tanesisin canım. Blog gerçekten özgürlük.

      Sil
  9. Kan vermek gerçekten çok önemli, tebrikler...
    Son yazıma mimlendinizz :) eğer mim yazmak isterseniz, yazılarınızı bekleriz :)
    https://okumayagel.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Mim'i okudum ve bende hemen cevap yazmaya başlıyorum.

      Sil