7 Ocak 2019 Pazartesi

Sağlıklı Enerji Topları Tarifi




Merhabalar 

Sosyal Medya'da en çok kullandığım program ınstagram. Bir etkinlik, bir mekan, yeme içme mi takip edeceğim, hep ınstagramdan bulup bakarım. Yorumları okur, ona göre karar veririm. 

Son zamanlarda severek takip ettiğim @mutfaktayusufvar sağlıklı beslenme üzerine güzel tarifleri var ve benim oldukça ilgimi çekiyor. Sürekli takip halindeyim. Bir kaç tarifini kaydetmiştim ve hafta sonu birini denemeye karar verdim.  

Sağlıklı Enerji Topları

10 adet hurma
Bir su bardağına yakın çiğ badem 
2 yemek kaşığı Hindistan cevizi
Yarım limon kabuğu rendesi 
Bitter çikolata 





Orijinal tarif için; @mutfaktayusufvar

Enerji toplarının yapılışını tam da Yusuf Bey'in anlattığı gibi yaptım. Zaten yapmak çok kolay ve basit. Ama tad o kadar basit değil Enerji topları iyice soğuduktan sonra tadı tam da düşündüğüm gibiydi. Hindistan cevizinin tadı, limonun ekşiliği, bademin mis hali ve çikolata ile buluşması nefisti. 

Kızım gece tattı ve tadın bayıldı. İşe götüreceğim yarın işte de yerim dedi. 

Kendi ellerimle sağlıklı bir tatlı yaptım ve son derece keyif aldım. İçinde zararlı hiç bir madde olmaması da ayrıca iyi oldu. 

Bu enerji toplarını badem yerine fındık ve ceviz ile deneyip, içine limon kabuğu yerine portakal kabuğu koyarak da yapmaya çalışacağım. 

Hatta dışını da süsleyebilirim. 

Artık benim hayal gücüm ne yapmamı isterse onu denemeye çalışırım.

Yusuf Bet'in sayfasında denemek istediğim bir kaç tarif daha var. Hepsi sağlıklı beslenme üzerine yapılmış. 

Sizde bakabilirsiniz. Benden söylemesi müdavimi olabilirsiniz.

15 yorum :

  1. Yapımı basit lezzetler uğraştırmıyor ya en güzeli kesinlikle bu gözüyle bakıyorum.
    En güzeli bu galiba:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok kolay yapılıyor. Görünüş ve tat harika:) Sevgiler benden

      Sil
  2. Merhabalar blogunuzu yeni keşfettim. Oldukça güzel gözüküyorlar ve içindekilerde sağlıklı denemek lazım, teşekkürler paylaşımınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hol geldiniz. Mutlu ettiniz beni. Bende size geldim. Görüşmek dileğiyle:)

      Sil
  3. Offffff yalnız tam enerji bombası :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama canım zararsız bir bomba. 1 Top 95 kaloriymiş. Bir tanesi de yeterli oluyor damağı şenlendirmek için.

      Sil
  4. Hurma, badem, çikolata sevdiğim şeyler.. Bir aradaki lezzetini de tahmin edebiliyorum. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bu üçlüyü seviyorsanız tarifi denemelisiniz

      Sil
  5. Çok güzel bir tarif teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. nefis bir tarif.vede sağlıklı.teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneme şansınız olursa çok beğeneceğinize eminim.

      Sil
  7. bu arada tarifi ben değil ablam denedi:) o zaman sürekli uyduruyordu birde bundan yaptı.sadece çikolata yok.yeğenim
    otoimmün hastası (benim gibi) sürekli diyette garibim ve tabiki ablamda.o yüzden alternatifli tarifler buluyor,uyduruyor.tadı baya güzel olmuş.öyle söyledi:)

    YanıtlaSil
  8. Tadını sevdiler mi? Çok güzel. Tamamen sağlıklı olması ve şekerin olmaması harika. Alternatif tarifler arıyorsanız Diyetisyen Melda'yı da öneririm. Instagram hesabında çok güzel tarifler var ve yine sağlıklı.

    YanıtlaSil
  9. tamam ilettim.gaps diyeti yaptıklarından zaten çok dikkatliler.inşallah hep iyi gidecek.

    YanıtlaSil