29 Mart 2019 Cuma

Düşerken Kitap Yorumu



Merhabalar

“Hayat neyse uzun bir yoldur. Giderken çevrene bak, kim sabırlı, kim açgözlü, kim kibirli,kim hakkı hukuku rızasıyla gözetiyor anlarsın. Uzun yol sana nerede, ne zaman, ne yapman gerektiğini öğretir. Uzun yol sana basireti, intizamı, insicamı öğretir. Zamanın kıymetini anlarsın, insan hayatının pamuk ipliğine bağlı olduğunu, hak yiyenin elbette hesabını ödediğini anlarsın. Uzun yol insanı terbiye eder, ıslah eder, günahına kefaret olur.”

Şimdi düşerken kitabını yorumlarken, hiçbir şey bizim gördüğümüz gibi değil demek istiyorum.

Roman çok klişe bir giriş ile başladı.

İshak eşine bir not yazarak evi terk ediyor. İshak’ı giderken görenler, İshakların üst kat komşusu Julide ile gittiğini görünce mahalleye bomba etkisi düşüyor.

Şimdi sizi duyar gibiyim. Evli bir adam, eşini üst kat komşusu ile aldatıp sevgilisi ile kaçıyor. Ne yalan söyleyeyim, bende aynı bu düşüncülerle okumaya devam ettim.  Okudukça gördüm ki ön yargı çok kötü bir davranış ve düşünme şekli.

Roman uzunca bir yol hikayesi, Geçen gün paylaştığın alıntı da bunun bir göstergesi. İshak kaçmak istiyor Julide de sebebinin ne olduğunu sormadan ben yanında gelirim diyor ve çıkıyorlar yola. Nereye gideceklerini planı yapılmadan uzun yol başlıyor. Bu yolda bazen İshak anlatıyor, bazen Julide konuşuyor, bazen yazar anlatıcı olarak her ikisini anlatıyor.

Sayfalar ilerledikçe İshak’ın neleri kabul ettiğini okuyunca büyük bir hazımsızlık yaşadım. İshak’a ve karısına inanılmaz kızdım. İshak’un bu saf hallerini hiç sevmedim.  Her şeyi kabul edişi hali beni sinir etti de etti. Hele karısının yaptıklarını hiç mi hiç onurlu bulmadım. İnsan kullanmak, birini kandırmak bu kadar mı kolay dedim? Sinir olduğum sayfalar çok fazla oldu. 

En çok sevdiğim Julide’nin iç hesaplaşması oldu. Yaşadıklarına yaşayacaklarına, başına gelene çok üzüldüm. İki karakter de insanoğlunun hayatta başına her bir şeyin geleceğinin birer kanıtı olarak anlattı. Yol boyunca ikisini de dinledim anladım, hak verdim, kızdım ve ben onlar için başka bir son yazdım. Ama benim sonum yazarın ki ile aynı olmadı.

Yazarın okuduğum üçüncü kitabı. Her kitapta olduğu gibi betimlemeleri çok fazla. Ben betimleme ve duygu yoğunluğu sevdiğim için bana çok iyi geliyor. Romanın içine daha iyi bir giriyorum ve mekan, olay, ne varsa gözümün önünde canlandırıyorum. Yazarın yazım dilini de oldukça alıştım ve Düşerken’i de çok beğendim. Yazarla tanışmak isterseniz kitaplarından önce @tuhafdergi deki yazılarını da okuyabilirsiniz.
  



17 yorum :

  1. aaay düşerken yorum mu yaptın yaaa çok beceriklisin ama seeeen hehehe :) ben de deniycem düşerken kitap yorumu yapmayıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudun mu? Hadi yaz sende:) ben merak ediyorum. Beğenmişsindir umarım.

      Sil
    2. okumadııım yaa sana şaka yaptıydııım. "düşerken kitap yorumu" :) yanii, sen düşerken mi yazdın diyee ben de düşerken yazcam yorumuuu :) bi deee baksan yaaa, gmailden yoruma tıklayınca bu blogun geliyooo ama bak dünkü yazıma yaptığın yoruma tıklayınca önceki blogun geliyooo, son yazın "benim oğlum efe olmuş" o geliyooo :)

      Sil
  2. Tarık Tufan'dan daha önce bende Ve Sen Kuş Olur Gidersin, Hayal Meyal, Bir Adam Girdi Şehre Koşarak ve Beni Onlara adlı kitaplarını beğenerek okumuştum. Düşerken'i henüz okumadım. Tanıtım ve tavsiye için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yazarın tarzını biliyorsunuz. Düşerken'i de seversiniz mutlaka:)

      Sil
  3. Merak ettim. Teşekkürler kitap yorumu için. Uzun yol neler neler anlatmıştır kitap boyunca..

    YanıtlaSil
  4. Anlamak lazım, dinlemeden bilmeden yargılamamak lazım..Bak senin sonu merak ettim ben..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç düşündüğüm gibi olmadı. Başka bir son oldu. Şimdi düşünüyorum da böylesi daha iyiymiş demek ki

      Sil
  5. Kitap dolu blogları seviyorum... :)
    Ben de beklerim,

    YanıtlaSil
  6. çok güzel tanıtmışsınız teşekkürler sevgiler not aldım ben de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok sevindim. Bir gün okursanız beni anın:)

      Sil
  7. Gerçekten de hiçbir şey bizim gördüğümüz gibi değil. Çok teşekkürler tanıtım için.

    YanıtlaSil
  8. Betimlemeyi bende çok severim hayal gücü görsellik önemli benim için.Teşekkürler değerli tavsiyelerin için.

    YanıtlaSil