21 Şubat 2014 Cuma

12 Years a Slave Altın Küre En İyi Drama Ödülü

Kitaplarımdan sonra diğer bir zevkim yabancı diziler ve filmler. 

Takip ettiğim bir kaç forum sitesinden yeni çıkan filmleri seçip imbd'den  puanına ve trailerlerine baktıktan sonra indiriyor  arşivliyorum. Daha sonrasında da oğlum Berke'den fırsat buldukça seyretmeye koyuluyorum. 

12 Yıllık Esaret seyretmek istediğim filmlerin arasında ilk sıralardaydı. Bende çarşamba akşamı yemekten sonra oğlumda biraz sakinken hadi seyredeyim bakalım dedim. 
Film ilk başladığı sahneden itibaren güzel bir film olduğu sinyallerini veriyor size. Zaten onuncu dakikasından sonra kendinizi kaptırıyorsunuz. 

Özgürlüğünü eline almış, ailesi ve müziğiyle bir arada huzurlu bir yaşam süren Solomon Northup'un  yeniden köle olarak satılması, çektiği sıkıntıları anlatan 12 Yıllık Esaret gerçek bir hikâyeden esinlenerek çekilmiş olan bir film. 

Filmdeki kırbaç  sahneleri, köle olan bir annenin satılırken çocuklarından koparılması, Solomon'ın asılması sahnesi, kendi arkadaşını sırf diğerleri zarar görmesin diye kırbaçlaması, köle olarak eziyet görmektense ölümün onlar için bir kaçış yolu olduğunu ve ölmek istemeleri, aşağılandıkları, ağır hakaretler ve sözler beni bitiren sahnelerdi. 12 Yıllık Esaret bana yıllar önce seyrettiğim Amistadfilmini hatırlattı. Amistad filmide, en az bu film kadar dramatikti.

Aralarda filmi Berke'nin istekleri için durdurup başlatsamda filmden çok büyük keyif aldığımı söylemek istiyorum. 

Film aldığı en iyi drama ödülünü hakkını fazlasıyla vermiş. 

Seyredin derim. Her zaman kaliteli filmler çekilmiyor.

Filme başlamadan önce iki saatinizi ayırmanız gerekiyor. Sıkılacağınızı ve beğenmeyeceğinizi ummuyorum. Ben filmlerimi orijinal dilde ve altyazı  olarak seyrediyorum. Size de aynı şekilde izleminizi tavsiye ederim. 

İyi seyirler şimdiden:)))))

2 yorum :

  1. Güzel bir paylaşım olmuş :) Bloğunu takibe aldım canım bana da beklerim.Sevgiler..

    YanıtlaSil