26 Şubat 2014 Çarşamba

Meyveli Soslu Cheesecake

Kendimi tanıtırken yemek yapmayı çok sevdiğimden bahsettim ama gel gör ki hiç yemeklerimle ilgili bir şey yazmamışım:(((

Yemek yapmak, yeni tarifler denemek, yemek programlarını seyretmek keyif aldıklarımın arasında.

Mutfakta geçirdiğim zamanımı ikiye ayırıyorum. Berke'den önce ve Berke'den sonra. Oğlumla daha çok vakit geçirme istediği beni sevdiğim mutfağımdan ayırıyor çoğu zaman. Rutin yemeklerin dışına çıkamıyorum pek son günlerde. 

Her yere yetişmeye çalışıyorum. İşe, eve, çocuklarıma, arkadaşlarıma, gezmelere... Sürekli koşuşturma içeresinde zaman akıp giderken hevesle yaptığınız şeyleri unutuyorsunuz

Son zamanlarda eksikliğini hissettiğim değişik tarifler deneme isteği ile ajandamı karıştırıken genelde yazın yaptığım cheesecakemin tadı geldi aklıma.  

Hafif ve lezzetli bu tatlıyı sizinlede paylaşmak istedim.

Malzemeler:
  • 1 litre süt
  • Bir bardak toz şeker
  • 4 kaşık nişasta
  • 2 kaşık un
  • Bir paket vanilya 
  • İki paket yulaflı bisküvi (Ben Eti Burçak kullanıyorum)
  • Yarım paket margarin
  • Meyveli Sos
Yapılışı: Üç aşamalı bir yapılış şekli var;

Birinci aşamada bisküvileri robotta un haline gelecek kadar çekiyorsunuz ve kelepçeli kalıba döküyorsunuz. (büyük kelepçeli kalıp) Eritmiş olduğunuz yarım paket margarine büsküvileri de katıp, patates ezici ile bastırarak kalıba yayıyorsunuz. Sıkı sıkı bastırmanız gerekiyor ki keserken dağılmasın.


 
İkinci aşamada süt, nişasta, şeker ve unu  muhallebi kıvamında pişiriyor, ocağın altını kapattıktan sonra vanilyasını koyarak çırpıcı ile biraz karıştırıyorsunuz. (vanilyayı, sütlü tatlılarda ocağı kapattıktan sonra konulması gerekmekteymiş. Bir püf noktasıymış) Pişirmiş olduğunuz muhallebiyi bisküvilerin üzerine döküyorsunuz. En az üç saat buzdolabında soğumasını bekledikten sonra meyveli sosunu hazırlayabilirsiniz.

 

Üçüncü aşama da, ben genelde Dr Oetker'in meyveli sosunu kullanıyorum.(Sosun hazırlanma şekli paketin arka kısmında yazmakta) Pişirirken mis gibi bir koku yayılıyor mutfağa. Ama siz bu sosu kullanmayabilir kendiniz, çikolatalı bir sos yapabilir, sevdiğiniz bir reçeli az nişasta ve suyla koyu bir kıvamda pişirerek muhallebinin üzerine dökebilirsiniz. Üçüncü aşama size kalmış diyebilirim. Nasıl arzu ederseniz o şekilde yapabilir ve sunarsınız. 

Ben tatlılarımı özellikle sütlü olanları, bir gün önceden yapıp hazırlıyorum ki, iyice özdeşlessinler.  

Bu cheesecakemi kime ikram ettiysem, her kes beğenmişti. Umarım sizde beğenirsiniz.
 Denediğinizde olumlu veya olumsuz bana yorum atarsanız sevinirim. 

Afiyet Olsun:))))))


 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder