30 Mart 2015 Pazartesi

Zencefilli Kurabiye Deneyimimiz

Geçtiğimiz hafta sonu başka planlar yapmışken oğlumun ateşlenmesinden dolayı planlarımızı iptal etmek zorunda kaldık. Bende evde oğlumla daha çok vakit geçirmek için mutfakta bir şeyler yapmayı sevdiği için, uzun zamandır denemek istediğim zencefilli kurabiye yapmaya karar verdik. 

Yumurta çırpmak ve karıştırmak hamur yapmak diyince Berke koşarak atıyor kendini mutfağa. 

 




Geçenlerde katıldığımız Minik Şefler Atölyesi etkinliğinden önlüğümüz ve şapkamız vardı. Onlar geldi aklıma ve hemen giydirdim kuzuma. Hadi bakalım dedim eğlence başlasın. Eller yıkandı malzemeler hazırlandı. Başladık yapmaya:))





Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri 
  • 125 gram margarin (ben kurabiyelerde terem yağ kullanıyorum)
  • 1 tatlı kaşığı toz zencefil
  • 1 tatlı kaşığı tarçın 
  • 1 çay bardağı nişasta kıtırlık katması için 
  •  2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
Tüm malzemeleri karıştırıp hamur kıvamına getirmek bana aitti. Tabi bu süreci beklemek oğlum için bir ızdırap haline dönüştü. Bir dakikada bir ben hamur ne zaman yapıcam sorusunun baskısı altında beni terletti. Nihayet hamur kıvam alınca Berke hamuru yoğurmaya başladı. 

Evde uzun zaman önce İkea'dan aldığımız kurabiye kalıplarımız vardı. Onları denemek istedik. Ağaç ve yıldız şeklindeki kalıplarımızdan hamurumuzu açarak şekillendirdik. Pişirme kağıdı serdiğimiz fırın tepsisine dizerek 180 dercede ortalama 20 dakika pişirdik. İki tepsi kurabiye çıkıyor. Ben iki tepsiyi aynı anda pişirdim ve sorun yaşamadım. 

Birde kurabiyeler pişerken mutfaktan yayılan tarçın kokusuna dayanabileceğinizi sanmıyorum. Harika bir koku kaplıyor mutfağınızı. 

Kurabiyelerinizin kenarları kızardıysa pişmiş demektir. Daha fazla bekletmeyin derim yoksa yanabilmeye çok müsaitler. Ben bir iki tanesini karartım da. Tecrübe edildi.

Fırından sıcacık çıkardığınız zencefilli kurabiyelerinizin üstüne pudra şekeri serpip servis yapabilirsiniz. 

Biz bayıldık ve tadına doyamadık. Yedik bitirdik çabucak. Eşim kolay kolay kurabiye sevmez, çok beğendi. Kızım  yeniden yapmamı istedi. Berke yeniden havuçlu kek yapalım diye tutturdu. 

Zencefili seviyorsanız bu kurabiyeyi denemenizi tavsiye ederiz. Ben ve Berke:)))

Mutfak maceralarımız devam edecektir. 

Sevgiyle kalın



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder