26 Eylül 2016 Pazartesi

Ceylan & Zeynep Saraç Kitap Yorumu

arunas yayıncılık


Merhabalar 

Bol okumalı bir ayı bitirmek üzereyim. Ama daha beş günüm daha var. Ay bitmeden bir tane daha okuyabilmeyi planlıyorum.

Eylül ayı hep  #yasamaacilanpenceredirkitap etkinliğimiz sponsorlarının  hediye ettiği kitapları okumakla geçti. 

Bugün yorumlayacağım kitap Arunas yayıncılık'tan çıkan Zeynep Saraç'ın yazdığı Ceylan.

Adında anlaşılacağı gibi kitabımızın ana karakteri Ceylan. 

Ceylan, örf adetlerine bağlı zengin bir ailenin en küçük kızı. Henüz yirmi iki yaşında. 

Abilerine ve ailesine aşırı saygılı ve dediklerinden dışarı çıkmayan ama aynı zamanda çıkmak isteyen, çok korkan, yapacağından da geri kalmayan aşırı özgür ruhlu ama bir o kadar tutsak bir genç kız. 

Sürekli özgür olmak için düşünüp duran, özgür olmak içinde Kerem ile evlenip hayallerini gerçekleştirmek isteyen Ceylan hiç de düşündüğü ve planladığı gibi bir biçimde ilerleyemez. 

Kerem ile evlilik planları yaparken, Çağrı ile nişanlanır. 

Çağrı'da mı kim. Aslında Çağrı Mert. Çağrı olarak ona sadece Ceylan ve annesin hitap etmesi, Ceylan'ı ne kadar ayrıcalıklı kılıyor siz düşünün. 

Ceylan ne kadar asi ruhlu ise Çağrı'da bir o kadar dingin ve yumuşak. 

Zaten Ceylan gibi bir çene bazı Çağrı gibi bir erkek çekebilirdi ve bu romanda bunu diyaloglardan çok iyi anlayabilirsiniz. 

Dedim bu kız neden bu kadar konuşuyor. Ama çok da güzel konuşuyor helede içinden geçenleri saklaması gerekirken pat pat döküyor ağzından. 

Çağrı'yı anlatmayacağım çünkü bu tarz karakterde pek de erkek olduğunu düşünmüyorum. Şu kadarını bilin ki. Ceylan'ı fark ettiği andan beri onun kendisine aşık olabilmesi için çalıştı durdu çocuk. 

Başardı mı? Tabi kide başardı. 

Ailesinden istedi kızı ve aldı. Çağrı ve Ceylan evleniyor. 

Eeee dedim daha kitabın bitmesine çok var. Ne olacak şimdi? 

İlknur var, Fırat var, unutuyordum birde Meryem var. Astığım astık, kestiğim kestik Murat var. Kim mi bunlar? Aslında ara ara Ceylan zaten onları anlatıyor ama siz okuyunca kitap sonunu diğer karakterlerle birlikte bağlıyorsunuz. Tabi bu sonda Ceylan'ın yine büyük bir payı yok değil. 

Gelenek, görenek, verilmiş sözler, töre, aşk, hile, entrika, planlar ve oyunlar hepsi Ceylan'da mevcut. 

Bu kitaba romantik komedi veya pembe dizi diyebilirsiniz. 



İllede bir kalıp isterseniz bence gayet eğlenceli, bir o kadar sürekleyici, tadı damakta hoş bir roman Ceylan. 

Ben kitap okurken benim gülmelerime sinir olan kızım tepkisini paylaşayım sizinle: "Ne okuyorsun bu kadar? Yeter artık gülme anne."

Kitap 447 sayfa. Uzun gibi görünse de son derece sürükleyici olduğu için çabuk bitiyor. Cuma gecesi başladım. Pazar gecesi bitti. Arada işlerim olmasaydı cumarteside bitebilirdi. 

Ceylan benim beğendiğim kitaplar arasında yerini aldı. 

Bir tek kapak tasarımı ile ilgili bir yorumda bulunmak istiyorum. Ciltli kitapları severim. Ben kapakta biraz daha asi ruhlu çılgın bir kız, ona sürekli rahatlatmaya çalışan bir erkek resmi beklerdim. Benim betimlediğim Ceylan öyleydi. kapak kızı bana çok naif geldi. 

Yinede kapak tasarımı ve kitap sayfaları ve basım kaliteli.

Bir şey daha söylemek istiyorum. Kitapla ilgili yorumları okurken oldukça argo kullanılmış şeklinde bir yorum okumuştum. Kesinlikle yalanlıyorum. Saymadım ama ya beş ya altıdır argo kelime sayısı.

Herkes her kitabı sevmeyebilir. Yorum yaparken de abartmamak gerekir. 

Ben Ceylan'ı sevdim ve eğlenerek  okudum. Arada yüzünüzü güldüren kitapları okumanızı tavsiye ederim.

Başka bir yorum da görüşmek üzere. 

Ceylan'dan bir kaç replik sizlerle 



7 yorum :

  1. Çok güzel olmuş. Benimde keyifle okuduğum kitaplardan biriydi Ceylan. Ellerinize sağlık :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Kitap gibi eğlenceli anlatmaya çalıştım. Bazen hepimiz bir Ceylan olmalıyız. Duruşunu ve tavrını sevdim diyebilirim.
      Sevgiler...

      Sil
  2. Roman tarzı okumuyorum ama öyle güzel anlamışsınız ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne tür okuyorsunuz? Tavsiyenizi beklerim.

      Sil
    2. Ben teknik ve psikoloji üzerine kitaplar okuyorum.Alanımla ilgili terapi vs vs :) O tarz

      Sil
  3. Bende okuyacağım bu kitabı, pek tarzım değil açıkçası ama bakalım. Kapaktaki kızla bu yazıda okuduklarımın yaptığı çağırışım arasında dağlar kadar fark var. Bakalım artık bir erkek olarak ben ne düşüneceğim okuduğumda kitap ve Ceylan hakkında. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın. Gerçekten bir erkek görüşü iyi olur. Kitap daha çok bayanlara yönelik yazılmış ama buradaki Çağrı karakteri gerçekten çok iyi. Her kadının isteyeceği bir eş ve erkek arkadaş olabilecek niteliğinde:))

      Sil