28 Eylül 2016 Çarşamba

Her Anne Bir Melektir


Merhabalar 

Etkinliğimiz sponsorlarından olan Hayy Kitap bize hediye edecekleri kitapları kendimizin seçmesini istediğinde bende seçimimi Her Anne Melektir'den yana kullanmıştım. 

O gün için bir sebebim vardı. Annemle aramızda bazı anlaşmazlıklar vardı ve ona kızgındım. Küsmeyi pek sevmesem de tepkim daha net oldun istediğimden annemle konuşmuyordum. 

Bende anneydim ve kendi annemi ister istemez kendimle kıyaslıyordum. 

Neden böyle söylüyor? 
Neden bunu yapıyor? 
Ben onun her istediğini yapmak istemiyorum. 
Bu kadar da olmaz ki? Beni sevmiyor mu? 

Kendi kendime sürekli konuşuyordum. 

Bu kadar düşünce içeresinde kitaplara bakarken Her Anne Bir Melektir  kitabını seçtim. 

Kitaba geçen hafta başladım ve çabucak bitirdim. 

Kitaba başladığım günü sabahını da ınstagram profilimde şöyle paylaştım:

Bu sabah havanın kapalı olmasından mı yoksa annemi memlekete yolcu etmem midir, bilmiyorum ama ağlamaklı bir hal içende uyandım. Oğlumu öptüm. Kızıma bir baktım. Annemi kucaklayıp, iyi yolculuklar deyip evden çıktım. Bugün evden çıkarken yanıma @hayykitap dan çıkan #herannebirmelektir kitabı oldu.
Tamda bugüne uymuş seçtiğim kitap.İşin yolunu tutmuş olan ben başladım serviste okumaya. "Allah annesini mutlu eden kuluna Hz. peygamber'in hırkasını giydirir. Veysel Karani
Böyle bir başlangıç yapmış kitap. Benim içimde de okuyunca hemen bir sızı.
Hava kapalı, trafik yoğun ben dalmış gitmişim kitabın sayfalarına. Sonra doktor bir kadının hikayesini okuyunca gözümden düşen yaşlara hakim olamadım. "Onu ben doğurdum. Gerekirse bir defa daha da doğururum. Öbür böbreğimi de alın. Ben iyi kötü idare ederim" 
Bir annenin evladına böbreğini verdikten sonraki cümleleri bunlar. Kesin bu kitap beni alıp götürecek bir yerlere. 



Kitap bitti ve ben bir çok sayfada gözümden ve yüreğimden akan yaşlara hakim olamadım. Kitabın içinde gerçek yaşanmış hikayeler, anılar, şiirler, hadisler annelere söylenmiş onca söz var. 

Kitap bir roman değil. Bir deneme kitabı. Anne hakkı ne demek? Anne olmak ne demek? Gerçek bir anne neler yapabilir? Neleri göğüsler... 

Bir çok örnek... Bir çok hikaye... Bir çok dram... Ama aynı zamanda bir çok güzel anı, hatıra, sevinç ve mutluluk...

Annemi çok seviyorum. Çok çok saygı duyuyorum. Ona kızsam da küssemde sonra çok çok pişman oluyorum. O benim en değerlilerimden biri.  Bazen benim evlatlarım bana bir şey dediğinde nasıl kırıldığımı hatırladığımda benim yapmış olduğum bir hata da annemi nasıl kırıyormuş. Çok iyi anlıyorum. 

Daha dikkati olmak için kendime söz verdim. Kızsam da, yada onaylamasam da annemi kırmamak için elimden geleni yapacağım. 

Annemin hakkını ödeyemem. 



Ananem anneme "Evlat anne karnında attığı bir tekme için, annesini kırk yıl sırtında taşısa da annelik hakkını ödeyemez." demiş. 

kitapla ilgili pek bir şey anlatmadım biliyorum. Daha çok duygularımdan bahsettim. Kitap bana bildiğim ama zamanla unuttuğum annelik ve evlat olma duygularımı geri getirdi. 

Hatta ilgimi çekmek için sürekli bana bağıran oğluma tam dur diye bağırıcakken, okuduğum bir cümle beynimde ampul gibi parladı. 

Her bir şeyin başı, sevgi, sevgi, sevgi...



Kitap bana bir ders verdi. Annelere küsülmez. ne olursa olsun anneler üzülmez. 

Annem şimdi beş gündür evde yok. Memlekette ve ben o evde onun nefesini hissedemiyorum. Özledim...

Annemi seviyorum. 
Annelerinizi sevin. 
Evlatlarınızı sevin. 

Saygılar, sevgiler








4 yorum :

  1. Annelik zor ve bir o kadar da önemli.Tüm annelere kolaylık diliyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, Blog Atlası'nda blog sayfanızdan kısaca bahsettim. Bilgi vermek istedim. Bu adresten ulaşabilirsiniz: http://blog-atlasi.blogspot.com.tr/2016/09/elmas-piriltilari_29.html

    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  3. Cnm Allah sizi birbirinizden eksik etmesin,olmadiginda daha çok anlıyorsun anneni, anneligi.. benjm yazında bile gözlerim doldu.. Bu kitabı okuyunca ne olurum düşünemiyorum. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın canım. Biliyoruz anneliğimizi ama bazen unutuyoruz. Oraya buraya koşuşturma içinde bazen kızıyor bazen yeteri kadar sevgimizi veremiyoruz. Ama içimizde ki sevgi sonsuz

      Sil