16 Eylül 2016 Cuma

Kore’deki Çatı Katımdan Sesleniyorum


Merhabalar 

Yine etkinliğimizde Ephesus Yayınlar'ından bize hediye edilen Korede'ki Çatı Katımdan Sesleniyorum kitabı ile karşınızdayım.

Ephesus Yayınları kitap seçimini bize bırakmıştı ve ben tercih olarak pembe renkleri ile bana göz kırpan Kore’deki Çatı Katımdan Sesleniyorum kitabını seçmiş, daha etkinlik başlamadan okumuştum diyebilirim. (Etkinlik gününü akşamı da bitti)

İlk önce şunları söylemek istiyorum. Kitap tasarımı, baskı kalitesi, sayfa yapısı çok güzel ve kaliteli. Çitlenmiş kitaplar ayrı bir hoşuma gidiyor. Kitabın kapağında da kitap karakterleri Duygu ve DongHo var.

Kimler mi onlar? Hadi başlayalım anlatmaya.

Kitap su gibi akıp, gidiyor. Rahat ve keyifli okuyorsunuz. Sıkıldığım bir sayfa olmadı diyebilirim.

Ama... 

Çok farklı da değil. Sizi alıp götürmüyor.

Kitap tamamen gerçek bir hayatı anlatıyor. Dürüst, şeffaf ve romantik. Arada depresif.

Romanımız, genç bir kızın terk edilmesi ile başlayan yolculuk, depresyon, aşk acısı, duyguları, düşünceleri ve geleceği içinde yaşadığı ne duygu varsa hepsini en çıplak hali ile anlamış ve kağıda döküp bir güzel yorumlayarak kendi hayatının en önemli noktalarını kitap haline getirmiş.

Bize de okumaya bırakmış.

Kitapdan biraz bahsedecek olursak; Koreli sevgilisinden ayrıldıktan uzun bir süre depresyonda olan duygu, ortak arkadaşları ile buluştuğu bir ortamda siyahlar içinde başka bir Koreli olan Dongho aşık olur. Hemde ne aşık. Onun bir araya gelmek, ona varlığını ispatlamak için çalışıp durur. Planların biri biter diğeri başlar. Sonunda başarır mı? Evet. Çok uğraş verir ve muradına erer.

Bundan sonra devreye kıza kök söktüren DongHo girere ve artık o da Duygu'ya karşılık verir.

Bir ara kızdım ben DongHo'ya, "Ne bu be dedim. yazık kıza. Ya gel ya git"

Gongho gitmedi ve kalmayı seçti. Duygu'yu sevdi mi? Artık anlatmak yok. Burada kestik diyorum ve devamını siz okuyun diye size  bırakıyorum.

Ben ilk başta Kore Fanları'na hitap eden bir roman olarak düşündüm ve yanıldım. Ön yargılı yaklaşmamak lazımmış. Uzundan kıyısından da biraz Kore kültürünü öğrenmiş oluyorsunuz. Bana yüzüncü gün uygulaması değişik gelmişti. merak mı ettiniz? Buyrun kitaba o zaman.

Kitap güzel, Çok akıcı ve seri. Sıkılmadan okunuyor. Ben kısa sürede okuyup bitirdim. Aslında kitap biraz daha genç kesimine hitap ediyor. Öğrenci kesiminin çok da severek okuyacağını eminim.

Ben her telden kitap okumayı tercihettiğim için, sevdim. Hoşuma da gitti diyebilirim

Kitabın son sayfası beni şaşırttı. Ben ne olacak diye beklerken "Devam edecek" yazısını görünce şaşkın şaşkın baktım.

İkinci kitabı okur muyum? Elbette okuyacağım. Duygu ve DongHo neler yapacak merak ederim. Okumazsam olmaz yani:))

Arada farklı tatta kitaplar tercih etmek biraz aşk neler yaptırıyormuş insana derseniz. Alıp okunulacak bir kitap sizin için.

Yeniden görüşmek üzere.


7 yorum :

  1. ben bunu yazan kızı instgramdan takip ediyorum. Kitabı almaya daha fırsat bulamadım. Ama merak ediyorum birde son zamanlarda korelilere karşı bir sempati duymaya başladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Instagram hesabını kapatmış. Bende göremiyorum. Bende Kore'lileri merak etmeye başladım diyebilirim.

      Sil
  2. Kore filmlerini izlemeyi seviyorum fakat fanım diyemem. Bu kitabı her yerde görüyorum ve merak ediyordum. Konudan önce kapak rengine bayıldım. Kitabı almaya fırsatım olmadı , indirimde denk gelirse alırım. Sevgiler :))

    YanıtlaSil
  3. Kapak tasarımı ve rengi çok iyi hazırlanmış. Albenisi yüksek duruyor. Bende kitabı okuyunca anladım ki ülkemizde oldukça fazla Kore fanı varmış. Kitabı indirimli kitap sitelerinden alabilirsiniz. Fiyat o zaman bayağı aşağıya düşmüş oluyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Duyguyu tesadüfen instagramda keşfet bölümünde görüp takibe almıştım sonrasında kitabı ile ilgili süreci instagramda görünce çıktığında alıp okurum dedim. Lakin kitap çok fazla ilgi görüp sürekli kitapla ilgili alıntıların paylaşılmasından dolayı en iyisi biraz zaman geçsin herkes okusun ben sonra alıp okuyayım dedim :) İyi ki de bu güzel kitap yorumunuzu okumuşum bende ön yargımı yıkıp kitapçıya uğradığımda alayım :) Bu arada şuan 2. kitabını yazıyor bitmiş olabilir hatta, bunun için instagram hesabını dondurmuştu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın. Şu an yine Kore'de bildiğim kadarıyla. Instagram hesabını bir ara dondurmuş. Bir kaç gündür açık. Onların resimlerine baktığımda çok güzel görünüyorlar. Ben devam kitabı olduğu için ikincisini de alp okuyacağım kesin. O zaman yine buradan yazarım. Sizde okuyun seveceğiniz sayfalar mutlaka olacaktır.

      Sil
  5. Teşekkür ediyorum bu güzel yorum için. İkinci kitabı 2017 yılında düşünüyoruz. Hala çalışmalarım devam ediyor. İlginiz için tekrar teşekkür ediyorum. Hoşça kalın :)

    YanıtlaSil