22 Eylül 2016 Perşembe

Yorum Hırsızlığı




Merhabalar

Dün akşam rastlantı sonucu benim için üzücü bir paylaşıma şahit oldum. 

Pazar günü instagram hesabımda okuyup, yorumlayıp paylaşmış olduğum kitabımın yorumu başka bir hesapta benim ifadelerimle paylaşılmış. 

Benim yorumumdan bir kaç cümle alınarak,  birebir aynı şekilde kopyala yapıştır yapılmış. 

Ne kadar üzücü...

Paylaşım yapan kişinin paylaştığı fotoğrafın altına şöyle bir yorum bıraktım. "Yorumlarınızda da biraz daha özgün olmanızı tavsiye ediyorum." 

Yorumum kişi tarafından hemen silindi. 

Bana cevap yazabilirdi. Cevap vermek yerine yorumu silmesi kendinin ne yaptığını bilmesi ile alakalı. 

Silinsin önemli değil. Ben zaten ekran görüntüsünü aldım. 

Paylaşımı repost  yapan yayın evine de mesaj olarak "Benim yazımı kopyalayarak yazmış." dedim. 

Bu kişi bir bookstgram. 

Akşam çok sinirliydim. Kitabı okumamış birde okumuş gibi gösterip paylaşmış ve paylaştığı yorumlarda çalıntı.  Takipçi sayısınında sahte olduğunu düşünüyorum. 
Şu an yazarken bakıyorum da fotoğraf 1085 like almış.  

Bu tarz hesaplar dolu. 

Yapmadıkları şeyleri yaptı gibi gösterip, çıkarları ve menfaatleri uğruna yalan yanlış yapan profiller dolu. 

Bedava bir şeye sahip olabilmek için, beğenmedikleri halde abartılı yapanlar dolu. 

Daha öncede paylaştığım resimler çalındı. Şimdilerde her paylaştığım resmim altına adımı yazar oldum. 

Üç yılı aşkın süredir yazıyorum ve paylaşıyorum. Bu zamana kadar kimsenin ne bir yazısını ve resmini alıp kendimişimmiş gibi yayınlamadım. 

Çok beğendiğim paylaşımlarda mutlaka repost yapıyorum. Ya da o kişi, yazar, söz sahibi kimse adını etiketliyorum. 

Kızıma göre bu tarz şeylere hiç üzülme anne diyor. O kadar çok var ki diyor.  

Ama ben Doğrucu Davut olduğumdan bu haksızlıklara gelemiyorum. Bu da bir kul hakkına girmiyor mu? 

Burada o kişiyi çok rahatlıkla lanse edecek fotoğrafa sahibim. Profili de şikayet edebilirim. Ama kızım yapmamı istemedi. "Onlar çirkin sende onlar gibi olma. Başka bir paylaştığın yorumunda onu etiketle ve izin veriyorum paylaşabilirsiniz yaz." dedi. 

Onu dinliyorum. 

Yazımın sonunu annemin bana sürekli söylediği ve benim yaşamım boyunca uyguladağım ve uygulamaya devam edeceğim iki sözüyle bitiriyorum. 

"Kızım sana taş atana, sen ekmek at."
"Kızım yedi kere düşün. Bir kere konuş. Bize annem hep öyle derdi."


17 yorum :

  1. Maalesef böyle insanlardan çok var 2 kişi bu şekilde şikayet ettim hesaplarını kapattırdım haksızlığa hiç ama hiç gelemiyorum hepimiz emek harcıyoruz :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi yapmışsınız. Bir şekilde karşımıza çıkıyor. Birde çıkmayanları düşünürsek belkide çok fazla.

      Sil
  2. Burda günlerimizi verip yazıyoruz fotoğraf cekiyoruz. Hic hos değil siz iyisini yapmışsınız ama herkes yapmaya basladıysa sikayet etmenizi öneririm :/ Yoksa bunların önüne geçemeyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen. Kesinlikle katılıyorum size. Gerçek bloggerlar gönülden yapıyor zaten. Yazım bir yerlere ulaştı. Geri dönüş geliyor. Teşekkür ederim. Sevgiler..

      Sil
  3. merhaba paylaştığınız yazinizi okudum cok uzuldum insanlar emege saygi gostermeyip direk çalmayı tercih ediyor tıpkı korsan cd almak gibi fakat ülkemizde daha bilinçli insanlar olduğu sürece daha iyi yerlere gele bilir siz en iyi davranışı yaptınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Her geçen gün eminin daha bilinçli insanlar olacağız.

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Paylaşılan ya da alıntı yapılan yazılarda kaynak gösterilmeli.Ben de kaynak göstermeye gayret ediyorum.Üzücü bir durum ama sağlığınızı bozmayın lütfen.Sahtekarlık da bir yere kadar devam eder...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Bir yerden patlak verecekler ve mutlaka yaptıkları gün yüzüne çıkacak.

      Sil
  6. kesinlikle çok haklısınız ve çok üzüldüm. Ama hiç bir şekilde önleri alınamıyor. Okumadığı bir kitap hakkında yorum sorulsa nasıl cevaplaya bilecekler çok merak ediyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçiştirecek. Bence kaliteli okuyuculara haksızlık oluyor. Bir resim çek altına bir yorum yaz. Ben bu kitabı okudum. Gerçek yorum bu değil. Bu işi hakkıyla yapan nice kitap bloggerları var. Onların emeklerine yazık.

      Sil
  7. Çok üzücü bir durum :( Fotoğrafların çalındığını görünce bende ilk açtığım günden beri üzerine adımı yazıyorum..

    Size tavsiyem google 'Blogger için sağ tuş ve yazı kopyalama yasağı' ilk çıkan teknobeyin sitesine girin oradan bir kod var uzun onu kopyalayıp blogunuza kontrol paneli kısmında yer alan 'yerleşim'e tıklayarak sağda bulunan gadget ekle kısmına gelirseniz tıkladığınızda htm yazan bir panel görüceksiniz o kodu oraya yapıştırıp kaydederseniz yazılarınızı kopyalayamıyorlar :)

    En azından o kadar yazıyı yazmaya üşenecekleri için bu şekilde biraz önüne geçebiliriz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Blogumdan çalamazlar çünkü yaptım daha önceden. Ama ınstagramda maalesef alabiliyorlar. Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için.

      Sil
  8. Üzücü bir durum hakikaten.
    Ama kızınızın bakış açısını çok sevdim, ne kadar güzel bir evlat yetiştirmişsiniz.
    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  9. şu yaşadıgınız olay sizin sayfanızı ögrenmemi sagladı.sanırım hiçbirşey bir kayıp degil

    YanıtlaSil