7 Eylül 2016 Çarşamba

Uyumsuz Bir Zihnin Not Defteri



Merhabalar 

Yaşama Açılan Penceredir Kitap etkinliğimizde hediye edilen kitaplardan bir tanesi olan Uyumsuz Bir Zihnin Not Defteri Sola Yayınları'ndan çıkmış kısa hikayelerin bulunduğu bir kitap. 

Kitabın bütününe baktığınızda hayatta hep olumsuzluk varmış gibi düşünebilirsiniz ama öyle değil. Bir adamın hayatında yaşamış olduğu olaylar, düşünceler, acılar ve sevinçler kendi dilinden yalın olarak dolandırılmadan anlatılmış. 

Ben bazen kendi ruh halime göre değişiklik gösterir ve bu tarz kitaplar okurum. Neden mi? Bazen kendimi o karamsarlıkta bulur ve bir parça kendime katarım. Yaşarım yani kısacası. O anlarımda iyi gelir.

Bu kitaba başlarken öyle bir ruh halim yoktu aslında. Asıl başlama sebebim etkinlikte Achilles Valentin'i tanımış olmam ve kitabını benim şahsi adıma imzalamış olması benim öncelik sebebimi oluşturdu.



Şimdi kitap bittiğinde düşünüyorum da kitabı yazan kişi aynı kişi mi acaba diye? 

Kitaptaki kişi ne kadar olumsuz baksa da hayata, tanıdığım kişi bir o kadar güler yüzlü. Tam bir tezat içerisindeyim ve kendimle çelişiyorum:)



Kitapta altını çizebileceğim bir çok kelime ve cümle var. Hani iç sesiniz sürekli konuşur, bazen isyan eder, bazen küser, bazende küfürler savurur ya. Bu kitap öyle bir şey işte. ne demek istediğimi aslında sizler okuyunca anlayacaksınız.  Dile dökülemeyen bir çok şeyi yazar zaten anlatıyor. 



Ben kendime bir çok cümle kattım bu kitapta. Hele baba acısını okuyunca nasıl da ağladım. O bölümü okurken metroda işe gitmeye çalışan ben utanmadan sıkılmadan döktüm gözyaşlarımı kitabın bir yaprağına. 

Bay Achilles. Ağlattınız beni. Alacağım var sizden. Babasını genç yaşta kansere veren bir evlat olarak yaşadıklarınızı aynısını ben yeniden hissettim kitabınızda. Okurken gözümde hem sizin hemde benim yaşadıklarım canlandı. Aynı acılar, aynı duygular, aynı tükenmişlik. Yok olmak istemiştim bende sizi gibi. Bana o günleri yeniden hissettirdiniz. Yaşamayı seçmek değil bende o an babamla gitmek istemiştim.


Hani derler ya Bay Achilles, "Ölenle ölünmüyor." Hayır ölünüyor. Bal gibi de ölüyorsun. Sevdiğin en yakının ölürken senden bir parçanı ölüsüne katarak gidiyor. 

Kitabınızı çok sevdim Bay Achilles. Kendinizi iyi anlattığınızı düşünüyorum. 

Değişik duyguların barındığı bir kitap okumak isterseniz. Uyumsuz Bir Zihnin Not Defteri inceleyip okumanızı tavsiye ederim. 

Sizden de bir parça o kitapta var mutlaka.


İyi okumalar

Yeniden görüşelim. Olur mu?

2 yorum :

  1. Bende merak ediyorum, orada bizimle yüz yüze sohbet etmesi, imzalı kitap hediye etmesi öne almamda etkili oldu kitabı aynı şekilde. Ancak okuduğum kitabı bırakamadığım için bitirip sonrasında başlamayı düşündüm. Okuyan birinden ön bilgi almak güzel oldu. :)

    YanıtlaSil
  2. Ben ilgiyle ve severek okudum. Katıldığım noktalar çok fazlaydı. Umarım sizde severek okursunuz. Sevgiler

    YanıtlaSil