20 Eylül 2016 Salı

Rüya Yazarı&Tuğçe Güçnar Kengil



Merhabalar 

Aynı anda kaç kitap okuyorsunuz? Ben elimde iki kitap varken birden sıkıldım ve cumartesi akşam kitaplıktan bana göz kırpan okuma listemde olmayan bir kitabı elime aldım ve bir çırpıda okuyuverdim. 

Tuğçe Günçar Kendil'in yazdığı kitabın adı Rüya Yazarı.

Meyhanede tek başına oturan Rüya'nın masasına esrarengiz bir kadın gelir ve masasına oturmak için izin ister. 

Esrarengiz kadın başlar anlatmaya. Öyle bir hikaye anlatmaya başlamıştır ki sabah olmak üzeredir ve konuşma hala devam eder. 

Esrarengiz kadın adının Müjgan olduğunu söyler. Rüya'ya anlattığı hikayedeki kadının adının da Zehra olduğunu söyler ve eline Zehra'nın bir hikaye verir ve okumasını ister. 

Rüya hikayeyi gözleri dolu dolu okur. Müjgan anlatmaya devam eder. Bu sefer de adı Temmuz olan başka bir adamın hayatı anlatılmaya başlanır. Sabah olmak üzeredir ve Rüya eve gitmek isterken  başka bir  esrarengiz adam çıkıp gelir ve Müjgan'ı meyhaneden alıp götürür. Rüya ne olduğunu anlamaya çalışırken garsonlardan aldığı bilgi karşısında şaşırır. Müjgan aslında Zehra'dır. Zehra'yı alıp götüren ise onun oğlu Temmuz'dur. 

Nasıl bir durumdur bu. Rüya dinlediği hikayenin gerçek mi yoksa bir hayalden mi ibaret olduğunu anlamak için araştırmaya başlar. 

Gerçek ile hayal bir hikaye arasında gidip gelen kitap çok güzel bir sonla bitiyor. Gerçekte ortaya çıkıyor, hayal de. Ama nasıl mı? İşte cevap kitapta. Yazar güzel bir kurgu oluşturmuş ve sonunu da iyi bağlamış. 

Ben bayağı meraklanarak okudum ve hemen bitiriverdim kitabı. Çok da hoşuma gitti. 125 sayfalık kitap 1,5 saatte bitti. 

Kitaptan bir kaç satır: 

"Kadere yön veren şansızlık mı, delice bir aşk mı, sorgusuzca inanmak mı, kendini yok saymak mı?"

"Terk etmek gitmekle değil, vazgeçmekle olur."

"Filmini bir an evvel komediye çevir, unutma, yönetmen her an stop diyebilir."

"Bulanık sular istemiyorsan, kumlarını temizlemen gerekir."

6 yorum :

  1. Kitaptan yaptığınız alıntılar çok hoş :)

    YanıtlaSil
  2. Bunu okumadım... :)

    Şimdi İsveç polisiyesi okuyorum! :)


    Ben de beklerim bloguma, sevgiler! :) ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Uzun zamandır polisiye okumadım ama listemde var. Takipteyim sizi. Bende beklerim:)

      Sil
  3. Bulanik sular istemiyorsan, kumlarini temizlemek gerekir. :) cok guzel bir sozmus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Bulanık suda hiç bir berraklık gözükmüyor.

      Sil