20 Nisan 2016 Çarşamba

Görünmez Kazalar

Merhaba 

Bu hafta başıma gelen ve beni üç gündür yatağa mahkum eden ayağımda oluşan çatlaktan bahsetmek istiyorum. 

Pazar akşamı abime ilaç götürmek için dışarı çıktım ve kaldırımdan inerken ayak bileğimi kötü bir şekilde burkarak çatlamasına sebebiyet verdim. 

Yaşadığım şey çok komik bence. Neden mi? 

İstesen olmaz diyebileceğin bir durum çünkü. 

Sağ ayağımı kaldırımdan attım ve sol ayağım sanki boşluktaymış gibi kaldı ve resmen ayak bileğim yatay şekilde döndü. 

Ayağımdan bir acı yayıldı cat diye bir ses duydum. İçimden "Eyvah' Gitti ayağım." dedim. 

Acı o kadar derindi ki. kaldım öylece olduğum yerde. Seke seke evin yolunu tuttum. O gece bayağı sızlayan ayağımı biraz ovdum, krem sürüp yattım. Sabah işe gitmek için ayağa kalkıp ayağımın üstüne basamayınca birde şiş olduğunu görünce doktora gitmeye karar verdim. 

Tabi ben lay lay doktora ilaç almaya gittim.. Hiç aklımda ayağımda bir şey olacak düşüncesi yok. Doktor film çekip ayağında çatlak var deyince başladım ağlamaya. Şimdilik bir  haftalık atel yapacağız dediler ve paldır küldür  ayağım dizime kadar alçıya alındı. 

Yıllar önce aynı ayağımı yeniden burkmuş o zamanlar doktora gitmemiştim. O burkma da da ayağımda çatlak oluşmuş ve yanlış kaynama sonucunda ayak bileğimin makara denilen oynak kısmında ödem oluşmuş. 

Yeni çatlağım hemen hemen aynı yerde yine. Bu sefer akıllık yapıp acıya dayanıp doktora gerek yok demedim ve gittim. Şimdi yatmaktan ve hareket edememekten çok şikayet ediyorum. Sonuçta kendi sağlığım için dayanmak zorunda olduğumu da biliyorum. 

Sol ayağımda resmen beş kilo yük var ve ben yere basamıyorum. Yere basamadığım için sürekli sağ bacağıma yükleniyorum ve buda belimde ve bacağımda ağrı olmasına sebep veriyor. Ne kadar yatıp ayağımın üstüne basmasam da bazı ihtiyaçlar için ayağa kalmaya mecbur kalıyorum. 

Şu an o kadar iyi anlıyorum ki yürümek, tüm organlarımızın eksiksiz olması bambaşka bir nimet. Sağlığımıza hep şükretmek gerekiyor. Başımıza bir şey gelmeyince gerçekten sağlığımızın kıymetini bilmiyor ve kendimize dikkat etmiyoruz. 

Şimdi pazartesi olsun ve alçı ayağımdan çıksın istiyorum. 

Çatlak kırık gibi değilmiş ve çabuk kaynama yapıyormuş. Umarım bir haftada çatlak kaynar. 

Şunu söylemek isterim ki, çatlağın olduğu bölgede sürekli ağrı var. Dayanılmayacak gibi değil ama. Daha çok sızlama şeklinde ağrılar oluyor. Ayrıca ayağınızı da sürekli yüksekte tutmanız  gerekiyor ki kan dolaşımı rahat olsun.

Bu zorunlu yatma süreci bana, kitap okumaya yöneltti. 

Vakit geçmiyor. 

Yoğunluktan elimde sürünen okuyamadığım kitabımı bu iki günde bitirme fırsatını yakaladım. 

Alçı ayağımdan çıkana kadar ben daha da çok kitap okuyacağıma benziyor.

Ben başıma gelen bu kazayı bu kadarla atlattığım için şükür diyorum. 

Sağlığınıza ve kendinize dikkat edin.

4 yorum :

  1. Yanıtlar
    1. Sağol tatlım. Hiç birimizin başına gelmesin.

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun, acil şifalar diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Biran önce ayağa kalkmak isteğim

      Sil