20 Nisan 2016 Çarşamba

Küçük Kara Balık Neler Yapıyor?

Merhabalar

Çok okuyan bir anne olduğumu yazılarımdan anlamışsınızdır. Kitap seçimlerimi yaparken özellikle çocuk kitapları için olanları, mutlaka eğitici ve öğretici özelliklerine bakarak seçiyor ve sevdiklerimi sizinle paylaşmaya gayret gösteriyorum. Doğru bilgiyi, doğru şekilde anlatmayı ve iyi yorum yaparak sizlere iyi paylaşım yapmayı tercih ediyorum.

Yazdıklarım ve yorumladıklarım defelarca okunup denenmiş olduğunu bir kez daha belirtmek isterim.
Geçen hafta kızımla birlikte CNR Kitap Fuarı'ndaydım ve çok fazla kitap aldım.

Kendime aldıklarımın yanı sıra oğlum Berke içinde bir kaç kitap seçtim.

Seçtiklerimden biriside eski bir kitap olan Kırmızı Kedi Çocuktan yeniden basılan Samed Behrengi'nin yazdığı Küçük Kara Balık

20160316_192846-1

Bu kitap Berke'ye aldığım en uzun kitapların arasında ilkini oluşturmakta. Kitap 60 sayfa ve ben Berke'yi fazla sıkmadan uykudan önce biraz biraz okuyarak hem anlamasının daha kolay olmasını, hemde maceranın devamında neler olacağını hayal etmesini sağlayarak kitabı yarıladım.

Şimdi kitaptan çok az bilgi vererek biraz anlatmaya çalışacağım.

Kahramanımız kitabın adından anlaşılacağı gibi Küçük Kara bir Balık.

Her gün annesinin peşinden giden küçük kara balığımız bir gün annesine derenin en ucunu görmek istediğini, başka yerlerde olan bitenleri merak ettiğini söylemekle başlıyor. Kendi yapmak istediklerini anlatmak ve karşındakileri ikna etmek için uğraş veren küçük kara balık amacına nasıl mı  ulaşıyor?  İşte bundan sonrasını size bırakarak, merak etmenizi, kitabı alarak çocuğunuza okumanızı diliyorum.

Özgürlüğünü aramak için, hayatı ve dünyayı keşfetmeye hazır, cesur bir balık, her şeyi arkasında bırakarak inandığı ve yaşamak istediği hayalin ardından giden bir balığın yaşam hikayesi, inanmak ve başarmak adına kurgulanmış güzel bir kitap.

Başucu kitapları arasında yer alan Küçük Kara Balık'ı okumalısınız.

20160316_192817

Küçük Kara Balık 
Çeviren: İlknur Özdemir 
Resimleyen: Serap Deliorman
Sayfa Sayısı: 60
Fiyat: 7 TL

Haftaya görüşmek üzere.
Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder