10 Nisan 2016 Pazar

Pencereme Aşk Kondu Kitabı Yorumu

Merhabalar

Bugünkü paylaşımım başucu kitaplarımın arasında yerine alacak olan Pencereme Aşk Kondu

Kitabı benim tanıma sürecim, ınstagram sayfasını takip ettiğim @yummy_kitap tarafından oldu. İyikide olmuş. Kitabı bitirdiğimde o sıcak hikayeyi gözümde canlandırdım ve o kadar güzel yaşadım ki, işte bunun tarifi yok.
Pencereme Aşk Kondu ilk Koridor Yayıncılık tarafından 2013 yılında basılmış.

Bugünlerde ise Yakamoz Kitap tarafından kapak sayfaları yenilenerek, kokulu kitap olarak piyasaya sürülmüş. Benim fikrim bu hali daha güzel. Hele kapak resmi, kitabın içeriğini çok iyi anlatabiliyor.

Bir kitabın kapağı ne kadar güzel olursa, sizin o kitabı almanızı çok etkileyeceğini düşünmekteyim.

Bende kitabın yeniden basılacağını öğrendikten sonra, çıkış zamanını bekleyip, kitap fuarına gidip aldım.

Bu kitapla ilgili o kadar çok güzel yorum okudum ki, bir kitapsever olarak mutlaka okumam gerektiğini düşündüm ve aldıktan bir gün sonrada okumaya başladım.

Kitap beni çok heyecanlandırdığı ve meraklandırdığı için, beş gün gibi bir sürede bitirmiş oldum.

Ben çok kitabın içine girmeden, belli başlı bazı bilgiler vererek, sizinde meraklanıp almanızı umarak, bana ne hissettirdiğine değinmeye çalışacağım.

Hapisten yeni çıkmış ve karnını doyurmak için çabalayan Will ile iki küçük erkek çocuğuna sahip, hamile ve kocası ölmüş olan Elly'in hayatlarından oluşuyor.

Hikaye ikinci dünya savaşı öncesine ait. Kendine koca adayı arayan Elly, kasabaya bir ilan asar ve koca adayının onunla gelip evlenmesini bekler. Karnını doyurmak için ekşi elmalar çalıp yiyen Wil, kasabada ilanı görür ve karnını doyurmak, yatacak yer bulmak için Elly'in çiftliğine gidip koca adayı olmak ister.

İşte hikayemiz Elly ve Will'in tanışmasıyla başlamış oluyor.

Neler mi olur?

Okurken eski yapım Hollywood filmlerindeki aile bağlarının sıcaklığı, saf ve temiz bir aşkın tohumlanışını, ikinci dünya savaşı öncesi Pearl Harbor saldırısındaki Amerika'nın izlerini hissediyor ve gözünüzün önünde canlanmasına izin veriyorsunuz.


Hele savaş zamanında Elly ve Will'in birbirlerine yazdıkları mektupları okurken, o özlemi hissediyorsunuz.

Romanın okurken öyle bir yere geldim ki, bitmesi gerektiğini düşündüm ki,yazar burada kaleminin ucuyla ince dokunuşlar yaparak, olayları birbirine bağlamayı başarmış ve güzel bir son yazmış.

Okuduğum ve çok etkilendiğim ender kitaplardan biri oldu Pencereme Aşk Kondu

Okumanızı tavsiye ederim. 

Hoşça kalın...

2 yorum :

  1. Kitap tasarımı da kitap ismi de çok güzel. Konusu da ilginç gözüküyor. Sanırım okuyacağım kitaplar arasında girdi.:) Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Eminim kitabı okuduğunuzda da çok seveceksiniz.

      Sil