14 Ekim 2016 Cuma

Artık Özgürsün Kitap Yorumu


Herkese merhaba

"Çiğnenen bir kadının onuruysa... Susmak cinayet, alttan almak teslim olmaktır." 

Kitabın arka kapağından dikkat çeken bir cümle. 

Artık Özgürsün Altın kitap'tan çıkan bir polisiye gerilim kitabı. 

Yine bizim yaşama açılan penceredir kitap etkinliğimizde hediye edilen kitaplardan bir tanesi.

Her şey bir trafik kazası ile başlar. 5 yaşındaki Jacob'a bir araç çarpar ve kaçar. Jocob annesinin gözü önünde hemen kaza yerinde ölür. Ona vuran kişi yardım etmek yerine kaçmayı seçmiştir. 

Acı bir giriş yapılarak roman başlıyor. ilk sayfalar okuyanı iyi etkileyecek cümlelerle yazılmış. kaza sahnesi ustalıkla anlatılmış ve yaşarken sanki kazayı seyrediyor gibi dışarıdan bakıyorsunuz. 

Hikaye Jenna Gary ile geri dönüyor. Jenna'nın anlattıkları ve hisleri ile devam ediyor. 

Birde diğer tarafta polis ve kazayı işleyeni bulma çabası var. Ray, Kate ve kütük.

Kitabı benden önce okuyan arkadaşım Şafak konuşurken "Neden bilmiyorum Şafak kitaba dahil olamıyorum." dediğimde biraz daha oku 200. sayfadan sonra göreceksin. Hatta bana sen okuyunca merak ediyorum. Ne yorum yapacaksın?" demişti. Kitap biraz elimde sürüklendi diyebilirim. 

Kitabın kapağında, Trende'ki Kız ve Kayıp Kız'ı sevdiyseniz bu romana da bayılacaksınız yazıyordu. 

Ama ben daha sevememiştim. Okuyor bir şeyler olmasını bekliyordum ama istediğim gibi bir heyecan yakalamamıştım.  Şafak'ı dinlemeye kara verdim ve dün gece için bu kitap bitecek dedim. 

Kitap iki bölümden oluşuyor. İlk bölüm kazanın oluşu ve Jane'nin yaşadıkları, suçluyu bulma çalışmaları ile geçerken, ikinci bölüm bambaşka bir hale geçiyor. 

İkinci bölümü anlatamam o zaman romanla ilgili detaylar ortaya çıkar. Ama şunu bilin ki sayfalar ilerledikçe şaşkınlığınızın artacağı gibi, çok da üzüleceksiniz. Jenna ile ile ilgili çok acı gerçekleri öğrenmiş olacaksınız. İşte yazımın başındaki kapak yazısının ne demek olduğunu kavrayacaksınız. 

Yazıyı yeniden yazıyorum. "Çiğnenen bir kadının onuruysa... Susmak cinayet, alttan almak teslim olmaktır." 

İkinci bölümü okumaya başladığımdan sonra romanın sonunu az çok tahmin etmiştim ve yanılmadığımı da anladım.

Sonunu tahmin bile etmiş bile olsanız Ustalıkla çok akıcı ve heyecanla ilerleyen bir son buldu roman. 

Belki iyi bir son olmadı ama her şey hak ettiği yeri buldu. 

Romanı iki bölümde değerlendirdiğimde ilk bölüm fazla uzatıldığını ve bazı diyalogların çok olduğu kanısındayım. İkinci bölüm ise çok zeki ve ustaca yazılmış, betimlemeler çok güzel yapılmıştı. Bir kadın olarak jane'nin acısını hissettim ve yüzüm şekildenşekile girdi diyebilirim. 

Sevgili arkadaşım Şafak şimdi sana sesleniyorum. Kitap beni başta sıksa da sonuna doğru büyüledi diyebilirim. 

Yazarın notu kısmında da bu kitabın ortaya çıkış hikayesini okuduğunuzda dokuz yaşındaki bir çocuğun araba çarpmasıyla  ölümüne neden olanların hala yakalanmadığını görebiliyor ve yazarın ne kadar etkilendiğini görebiliyorsunuz. 

Bir bilgi daha romanımız polisiye roman alanında İngiltere'nin en prestijli edebiyat ödülü olan “Theakston Old Peculier Crime Novel” ödülüne layık görülmüş. 

Kitap bittiğinde neden bu kitaba Artık Özgürsün dendiğini anlayacaksınız. 

Keyifli okumalar.

"Geçmişten kaçabileceğimi sanmak büyük bir aptallıktı. Ne kadar hızlı koşsam da, ne kadar uzağa kaçsam da, geçmişten kurtuluş yoktu."




ARTIK ÖZGÜRSÜN

Clare Mackintosh

Çeviren: Berna Gülpınar


Altın Kitaplar, 2016


408 sayfa, 25 TL

5 yorum :

  1. Trendeki kızı sevmiştim.Bunu da severim o zaman :)

    YanıtlaSil
  2. Eğer okuduğunuzda yoromunuzu benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum.

    YanıtlaSil
  3. Şuan bu kitabı okuyorum. Merakım iyice arttı açıkçası, umarım etkileyici bir şeyler çıkar sonradan. :) Trendeki Kız romanını okumadığım için bir karşılaştırma yapamıyorum tabi. Kayıp Kız romanının filmini izlemiştim, harikaydı tek kelimeyle. Eğer onun gibiyse şaşırtıcı gelişmelere hazır olmak gerekiyor sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serhat, ikinci bölümde bir erkek olarak çok kötü şeyler hissedebilirsin. Çok kızacağın davranışlar ve söylemler var. Kitap bitince bende senin yazını okumayı sabırsızlıkla bekliyor olacağım. Kayıp Kız filmini bende çok beğenmiştim. Hatta bu günlerde yeniden seyredebilirim. keyifli okumalar. Filmi hatırlattığın için sağol.

      Sil
  4. merhaba ilginizi çekerse beklerim.
    sevgiler.
    http://mugeninlistesi.blogspot.com.tr/2016/11/24-kitap-cekilisi.html

    YanıtlaSil