28 Ekim 2016 Cuma

Antabus&Seray Şahiner



Antabus, ilk kez duyduğum bir kelime. Anlamını kesinlikle bu kitabı okuyana kadar bilmiyordum. Bu kitaba neden antubus demişler diye kendimce düşünmüş, mutlaka kitabın bir yerlerinde cevabı yazıyor diye kendime cevap vermiş, anlamını araştıramamıştım. 

Şimdi kitap bitince ne olduğunu öğrendim. 

Antabus; Alkolün esiri olmuş kişileri yani alkolik olan şahısları, alkolden soğutmak yada tiksindirmek için kullanılan ilaç türüdür. İçindeki maddeden dolayı disülfiram olarak da bilinen bu ilaç alkolün metabolizmasını değiştirir.


Antabus yazarın okuduğum ilk kitabı. Şimdi iyi ki de okumuşum hissi içindeyim. 


Antabus, kısacık bir roman. 112 sayfa. 

Bir başladığınızda bir çırpıda okuyabileceğiniz çarpıcı bir roman. 

Kitap bildiğimiz gerçekleri tekrar ediyor ve sizi içine alıyor ve dramatik bir yaşam öyküsünü size sunuyor.

Her kadın dünyaya şanslı gelmiyor diyerek kitabı anlatmaya başlıyorum.

Köyden İstanbul'a gelen Leyla evden dışarı çıkmayan bir genç kızdır. Ailesinin amacı İstanbul'da ev sahibi olmaktır. Leyla'da eve para getirsin isterler ve Leyla'nın da çalışmasına karar verirler.

Leyla amcasının tanıdığı bir konfeksiyonda ortacı olarak işe başlar. Leyla için işe girmek bir hava almak, bir nevi özgürlüktür, bir kaçıştır. 

Leyla için her şeyin başladığı yer, işte o konfeksiyon atölyesisidir. 
Siz bildiniz mi? Ben bildim. (Leyla arada böyle sözler kullanıyor kitapta, "Ben bildim.")

Leyla aşık olur. 
Leyla tecavüze uğrar. 
Leyla, Ömer tarafından kandırılır.
Leyla, babasından dayak yer ve hastanede bebeğini düşürür. 
Leyla'ya kan parası ödenir ve sözde namus temizlenir.
Leyla, dul bir adama verilir ve evlendirilir.
Leyla, hep dayak yer. 
Leyla, hep hakarete maruz kalır. 
Leyla, kocasını öldürür. 

Ah, Leyla ah!!!! 

Patronu tarafından bir gece mesaide tecavüze uğrayan Leyla, Ömer'le kaçmak ister. Ömer'de onu kullanır ve seni kaçıracağım der ama yapmaz, gidip askeri birliğine teslim olur. Ömer aynı zamanda başka bir kızı da hamile bırakmıştır. 

Leyla, parkta Ömer'i bekler de bekler. Eve de gidemez. 
Leyla'yı arayan ailesi onu parkta bulur. 

Babası tarafından bir güzel dayak yer ve hamile olduğunu ve bebeğini kaybettiğini hastanede öğrenir. 

Babası ve amcası Leyla için tecavüzcüden kan parası alır. 
Leyla yine para için kumaşçı Remzi'ye verilir. 

Alkolik ve dayakçı Remzi Leyla'ya kan kusturur. Onu sürekli döver, geçmişini yüzüne vurur. Ona sürekli hakaret eder. Leyla Remzi için bir orospu olarak kalır. Bir pavyon karısıdır onun gözünde. Bu durum hiç değişmez.

Leyla neler yaşar neler? 

Leyla'nın hikayesi bildiğimiz, duyduğumuz bir hikaye aslında. Duvarların arkasında olan, gizlenen, çok fazla kadının yaşadığı bir hikaye. 

Bir çırpınış, bir yaşam hikayesi Antabus. 

Kadın olan veya kadınları seven sayan tüm erkelerin okuyabileceği, okudukça daha çok idrak edebileceği bir yaşam öyküsü. 

Maalesef ki kurguda olsa gerçekleri anlatan bir roman. 

Yazarın kelimeleri iyi kullanarak, akıcı ve zaman zaman güldüren, arada içini ezen cümleleri sizi kitaba iyice çekiyor.

Adı Leyla olmayan ama kadın olarak dünyaya gelen, ezilen hor görülen onca kadının sessiz bir çığlığı bu kitap. 

Ben okurken üzüldüm. 

Sizde okuyun. 


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder