10 Ekim 2016 Pazartesi

Mucize Kitap Yorumu


Merhaba:))


Ekim ayında okuduğum ilk kitap Nemesis Kitap'tan yeni çıkan Mucize.

Kitap yorumuma "Hangimiz çocukluğumuzda hayal kurmadık ki? sorusu ile başlıyorum.

Tatlı Jane dokuzuncu yaş gününe kadar kendisinin dışında görmediği hayali bir arkadaşa sahiptir. Anne babasından yeteri kadar görmediği sevgiyi hayali arkadaşıyla tamamlar.

Ama ne yazık ki bu hayali arkadaş, onu dokuzuncu yaş gününde gitmiştir. Giderken de onu unutacağını söyler.

Jane hiç bir zaman unutmaz.

Jane için hayali arkadaşı Michael'in gidişi onun uzun yıllar eksikliğini hissetmesine neden olur. 

Jane annesinin baskısı altında, babasından yoksun kendisini yalnız hisseden otuzuna gelmiş kadın olmuştur ama hala mutsuzdur. 
Zaman zaman düşüncelerinde hep hayali arkadaşı vardır. Onu anımsar. Yanında olmasını ister, geçmiş hep zihninde canlanır 

Jane mutsuzluğun en derin noktasındayken bir mucize gerçekleşir ve Michael rastlar. Buradan sonrasını anlatmak yok. 

Michael öyle bir arkadaştır ki, hayal mi gerçek mi, yoksa bir bilinmeyen mi? 

Kitabın konusu gerçek olamayacak kadar farklı.

Bir gerçek var ki o da Jane ve Michael'ın aşkı.

Kitap iki yazar tarafından yazılmış. Kitap bölümlerinin çoğu Jane'nin dilinden dökülenleri anlatmış olsa da arada Michael'ın hisslerini okumakta gerçekten çok hoş. 

Kitabı okurken yıllarca önce seyretmiş olduğum Melekler Şehri filmini anımsattı bana.

Film konusu ile romanın konusunu birbirine yakıştırdım. Belki de yazarlar da o filmden esinlenmiş olabilir. 

Kitap hakkında hissettiklerime gelirsem; oldukça akıcı ve sıkmayan bir yazım dili vardı. Sevdim ben ve hemen okuyup bitirdim. 

Başka bir yorumda görüşmek üzere

5 yorum :

  1. Güzel, keyifli bir konusu varmış kitabın... Teşekkürler... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Değişik tarzda yazılmış romanları seviyorum:)

      Sil
  2. İki yazar tarafından yazılmış olması dikkatimi çekti benim de. İlginç olabilir. En kısa zaman da okumalıyım sanırım :)

    YanıtlaSil