4 Mart 2015 Çarşamba

Bugün Su İçtin Mi?

Öğleden sonraları abur cubur yemek benim için vazgeçilmez. Hele de çikolata:))) 

Çikolatadan vazgeçemediğim için bende çay ve kahvede şekeri kaldırdım. Kendimce bir şekilde dengeleme çözümü buldum.

Yine krize girdiğim bir çikolata gününde iş yerime yakın olan migros'a girip alışveriş yaparken kasaların yanında bulunan pembe kapaklı cam şişeler dikkatimi çekti. 

Fazla su tüketenlerdenim. Plastik bardaktan su içmeyi sevmiyorum. Su dediğin cam bardakta içilir düşüncesinde olanlardanım. Çok zaman işlerin yoğunluğundan mutfaktan bardak alıp su içemiyorum. Unutuyorum.

Masamda kullanabileceğim bir camdan su şişesi almak istiyordum ve Migros'ta gördüğüm su şişesini tamda benim ihtiyacım olan kadardı. Hemen aldım tabiki. Sanki tam zamanında yetişmiş imdadıma.

Aslında bahsetmek istediğim cam su şişesi değil, şişenin üzerinde ki bilinçlendirme yazısı. Meme kanserine destek vermek, kadınların daha çok bilgi öğrenmesini sağlamak amacıyla hazırlanan broşürde dikkat edilmesi gereken tüm hususlar net bir şekilde yazılmıştı.

Aslında çok ihmal ediyoruz kendimizi. Kendi kendimizi muayene etmek o kadar basit ki. Günlük rutin yaptığımız işlerimizin arasına ekleyerek, kendimize alışkanlık getirebiliriz ve geç olmadan bazı durumların farkındalığına erişebiliriz. 

Son günlerde benim de isteğim yıllık bir kontrolden geçmekti.  Hamileyken üç haftada bir doktor kontrolüne giden ben, şimdilerde kendime zaman ayırmak aklıma bile gelmiyor. 

İkinci çocuğum beş yaşında oldu ve doğumdan sonra hiç kendim için kontrole gitmedim. Şimdi kızıyorum kendime. Yalnış yapıyorum. Tek avuntu kendimce her iki çoçuğumuda emzirmek. Emzirmek kansere yakalanma riskini azaltıyormuş. Allah korusun bizi. Çok korkunç bir durum.

Bu yazıyı hazırladığım sırada, sürekli gittiğimiz özel bir hastaneden ücretsiz meme taraması için mesaj geldi. Hemen değerlendirmem gerekiyor.Önlem almak ve taramadan geçmek önemli.


Paşabahçe satışa çıkardığı su şişelerine meme sağlığı ile ilgili çalışmalara destek vermiş ve mini bir kitapçık hazırlamış. Paşabahçe'ye verdiği bu destek için teşekkür etmek gerektiğini düşünüyorum.


Meme kanserinin artık bir sembolü olan pembe kurdele benim de kullanmış olduğum yandan asmalı bir çantamda iğne ile tutturulmuş durumda. "Farkındayım Korkmuyorum Arkadaşıma Anlatıyorum"

Meme kanserine bir çok kurumsal firma destek vermekte. Ben pembe kurdelemi Avon 'dan almıştım.

Artık bizde farkındayız, öyle değil mi?
"Her şey farkında olmakla başlar."

Daha detaylı bilgi için http://www.memekanseri.org/ adresinden bulabilirsiniz.  

Bu yazıyı paylaşmak için Kadınlar Günü Haftasını bekledim.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder