21 Mart 2015 Cumartesi

Elmas' ca Hazırlanmış Kayısılı Kek


Her ev hanımın sevdiği ve sevmediği işler vardır.  Ben ütü yapmayı ve bulaşık yıkamayı sevmeyenlerdenim. O yüzden bulaşık makinem ikinci kızım gibi.

Sevdiklerimden  bahsedersem eğer mutfakta yemek yaparken geçirdiğim her vakit ve market alışverişi.  
Markette reyonlar arasında dolaşmak ve yeni gelmiş ürünleri tanımak benim için eğlenceli.  Yine o günlerden bir gün benim için.


İşten çıkıp eve geldiğimde neler yapmak istediğimi planlayınca alışveriş yapmak kaçınılmaz oldu.  Eksikler tamamlandı ve başladım kekin malzemelerini hazırlamaya.


Benim standart bir kek tarifim var. O standart tarife o an ne hayal ediyorsam o malzemeyle katip harmanlıyorum ve benim dediğim kek çıkıyor ortaya.  Şu ana kadar hiç kötü bir tat elde etmedim.  Denemeye devam her zaman:))

Bugünkü kek hayalim kayısılı ve cevizli olmak istedi.  Kayısının her türlüsü benim için vazgeçilmez.  Hele kurutulmuş olana bayılırım.  Kayısılı kekin tarifini verelim artık dimi. 

Standart kekim de 3 yumurta 1 bardak toz şeker 1 bardak süt (isteyen yoğurtta koyabilir) 1 su bardağı ay çiçek yağı 1 paket kabartma tozu bir paket vanilya 3.5 su bardağı un (unu eleyerek koymayı unutmayın)

Bu malzemeleri hazırladıktan sonra gerisi sizin damak tadınıza kalmış.

Ben hazırlamış olduğum kek harcının içine bir tatlı kaşığı kakao yarım çay kaşığı tarçın ilave ettim.

Sonrasında sekiz dokuz adet kayısıyı ince doğradım ve yarım su bardağı çekilmiş cevizle birlikte hafif una bulayarak kek harcımın içine ilave ettim.  Ben bu keki yeni aldığım buton kek kalıbında denemek istedim.  Yeni kalıp yeni tarif diyerek, kalıbımı yağlı kağıtla kapladıktan sonra kek harcımı döktüm.  Önceden Isıttığım 180 derecelik fırında bıçağım kuru çıkana kadar pişirdim. Burada süre veremiyorum maalesef.  Her fırının bence kendine ait bir pişirme huyu vardır. 

Kekim yine bence çok güzel kabardı ve pişti.  Dışı kıtır içi yumuşacık oldu ve damağında kuru kayısının tadı kaldı. 

Ben sevdim.  Belki sizde seversiniz diye düşündüm ve sizinle paylaşmak istedim.

Afiyet olsun.



3 yorum :

  1. Harika paylaşım deneyeceğim en kısa sürede :)
    http://gullugalaksi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Bende merakla nasıl bulduğunuzu bekliyor olacağım. Şimdiden afiyet olsun

      Sil
    2. Merhaba
      Bende merakla nasıl bulduğunuzu bekliyor olacağım. Şimdiden afiyet olsun

      Sil