16 Mart 2015 Pazartesi

Tatlı Krizi = Saray Muhallebisi


Pazar günleri genelde bende yemek aşkı tavan yapar. Bu pazar yemek değil de tatlı krizim tuttu. Kahvaltıdan sonra temizlik yapmak yerine kendimi mutfağa attım. Canım nasıl sütlü tatlı istiyor, hemen yapıp yemen lazım derken sütü tencereye boşaltmaya başladım bile. 

Evde malzemeler olunca muhallebiye başlamak kısa sürede gerçekleşti. 

Hadi başlayalım bakalım:)))

Favori tatlılar benim için sütlü tatlılarlardan oluşur. Saray muhallebiside ilk beşin arasındadır diyebilirim.

Malzemeleri yazmaya başlayın, sizde tadını seveceksiniz.

  • 1 Lt süt 
  • 1 su bardağı şeker (tatlıyı sevenler biraz daha ekleyebilirler)
  • 1 yumurta sarısı 
  • 1 paket vanilya
  • 4 yemek kaşığı tepeleme un 
  • 100 gr margarin
  • 1 su bardağına yakın ceviz içi
Yapılışı. İki aşamalı bir yapım şekli var. Birincisi, sadece sütü tencerede hafif ısıtıyorsunuz. İkincisi ise şeker ve yumurta sarısını birbirine ayrı bir yerde karıştırarak iyice iç içe girmesini sağlıyorsunuz. Yumurta sarısına bulanmış şekeri, hafif ısıttığınız  sütü ilave ederek şekerin erimesini sağlıyoruz. Süt fazla ısınmasın. Ayrı bir tencerede margarini eritip unu kokusu çıkana kadar hafif kavurduktan sonra orta ateşte sütü de ilave ederek, muhallebiniz göz göz olana dek pişiriyorsunuz. Vanilyasını da ilave ettikten sonra on beş dakika aralıklarla çırparak soğumasını sağlıyoruz. Ben biraz mikserden geçirip pürüzsüz olması sağlıyorum. Bu benim tercihim. Siz yapmaya bilirsiniz. 

Muhallebinizi borcam tepsiye döküyoruz. Ben dikdörtgen bir borcam kullandım. Siz farklı şekilde sunum yapabilirsiniz. En son da muhallebin üstü biraz kaymak tuttuktan sonra çekilmiş cevizi muhallebinin üstüne komple yayıyoruz. Bir gece dolapta bekletilirse daha kıvamlı oluyor. Ben bekleyemedim:))

Tadı bana göre muhteşem. Cevizi de çok sevdiğimden, tadından yenmedi bana göre. 

Denemenizi öneririm. 

Denerseniz, yorumlarınızı bekliyor olacağım. 

Afiyet olsunnn:))))

Bir sonraki tarif, aynı gün yapılan yalancı Browni

2 yorum :

  1. Ellerinize sağlık.. İlk fırsatta deneyeceğim .)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Şimdiden afiyet olsun. Olumlu olumsuz yorumunuzu bekliyorum.

      Sil